Hello eznakhalili.com readers!!

Tuesday, June 7

Pentingkah glamour dalam memastikan KEJAYAAN sesebuah perniagaan???

Gambar diambil dari SINI

I rasa glamour tu penting. Sebagai contoh my friend ni Junaidah Zainuddin adalah seorang bekas wartawan penyiaran dan pengacara Nona di TV3. I remember masa tu June ni mengacara dengan sorang lagi pengacara yang i can't recall. Kira first time pengacara Nona ada 2 orang. June ni juga pengacara rancangan tajaan Febreeze di TV3.

Setelah berhenti dari TV3, dia membuka perniagaan pakaian muslimah. Booth June ada di Subang Parade dan pembukaan butik terbarunya di Rania Muslimah Art Gallery di Kota Damansara. I rasa kalau keluar dari TV3 ni prospek sangat tinggi kan? Memandangkan rating penonton TV3 sangat tinggi compare dengan TV lain? You alls suka tengok TV3 ke TV lain???. I sangat jarang tengok TV lain. I suka tengok rancangan di TV3. Sedikit sebanyak tahap glamour di TV3 tu terkena tempias kat personaliti TV3 itu sendiri. Lihat saje Tengku Rozidar yang berjaya dengan Hot Dog 1901, Aziah Jasmin Azizul yang dah ada Star Studio di Kota Damansara, Wan Zaleha Radzi yang ada event management.

Baru baru ni masa pergi Subang Parade, i ada terjumpa Michael Shu. U alls kenal tak? I kenal pun sebab Michael Shu atau nama islamnya Mikail ada mereka tudung untuk Dato' Siti kita. I cuma kenal nama jer. Orangnya i tak kenal. I main agak2 jer since Michael Shu tu kan nama Cina. Kebetulan yang i tanya tu Cina so i serkap jarang je u ni Michael Shu ke sebab pandai2 jer suruh i mencuba shawl di bawah jenama Purnama by Michael Shu dan cara2 nak pakai shawl tu....waaaa i tak buat homework lagi. Nama Michael Shu tu dah glam tapi orangnya i tak kenal....terbeli juga 1 shawl dari booth Michael Shu.....ater??? mencuba bagai tak beli???....tapi cantik shawl jadi worth buying ler..

Me, Dania dan Michael Shu

Selain daripada tu faktor faktor lain turut memain peranan tapi bagi i, glamour tu penyumbang terbesar kejayaan sesebuah perniagaan tu.


Apa pendapat you alls???

6 comments:

  1. Assalam..

    Memang betul..glamour antara penyumbang majunya sesebuah perniagaan selain dari produknya sendiri mestilah berkualiti.Sebab itu ramai antara selebriti tanahair yg mengambil advantage ini utk kembangkan perniagaan mereka & ramai antara mrk yg telah berjaya contoh Siti Nurhaliza,Linda On, Ac Mizal & ramai lagi termasuk Salleh Yaacob.

    ReplyDelete
  2. yep--penting glamer utk marketing kan :)

    ReplyDelete
  3. mak pun setuju. Gemer dan pemes tu mmg penting utk 1-1 perkara..yg lbh tepat sbnrnya adalah promosi. Kita sbg penguna pun, susah gak nk beli sesuatu brg kalo kita x kenal jenama tu (pemes) kan?

    ReplyDelete
  4. Salam kunjungan, blog yg menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

    http://www.zuwairiaiman.com

    ReplyDelete
  5. june kakak sepupu saya.. suka cara business minded dia.. hihihih

    ReplyDelete