Friday, July 3

Iftar di Kelab Rahman Putra, Sg Buloh

Alhamdulilah minggu kedua berpuasa, dapat pula peluang berbuka puasa di Kelab Rahman Putra, Sg Buloh. Jalan di Sg Buloh agak sesak. Dah tiba di KRP, on the way nak naik tangga ke tempat buffet Ramadhan, terus tegur seorang ni yang tengah berborak dengan kawan. Ni En. Dino ye? Sah sah la dia kata eh bukan (muka iras En. Dino la pulak). Hehehe. Saya dan Dania terus naik atas. En. Dino dah standby kat dewan buffet. Ok....ni tempat saya dan keluarga saya. Dah memang tersedia kurma kat setiap meja dalam dewan ni. 

Selera Nusantara tema berbuka puasa Kelab Rahman Putra. Nak tau cerita 'En. Dino' yang saya tegur mula mula tu? Rupanya beliau dan keluarga duduk sebelah meja saya. Dania pulak cakap anak 'En. Dino' ni satu Sekolah Kebangsaan dengan Dania. Hehehe....


Ada meja kuih muih. Pilih pilih yang mana pilihan hati....


Manis manisan pun ada. 


Ni dewannya. 


Pembuka selera. 


Bubur lambuk dan Sup pun ada. 


Ni kaunter nak buat ABC. Layan ABC musim musim panas ni memang terbaik!!!

Gulai kawah kambing pun ada...


Minuman panas juga ada tersedia. Ada juga mereka yang mulakan berbuka puasa dengan air yang panas. 


Bakar-Bakar


Rasa macam nak raya dah....lemang pun ada. 


Ni gu lemang tadi lah. 


Dania mulakan dengan nasi ayam. Ni memang favourite Dania ni. 


Saya makan lauk ketam bercili dan nasi ajer. 


Hubby pulak suka berjenis-jenis lauk. 


Sesambil makan anda akan dihidangkan dengan muzik tradisional. 


In between ada solat Maghrib juga sebelum masuk semula dewan  nak sambung makan. Oh ye surau katanya ada sama level dengan dewan ni dan tingkat bawah pun ada surau jugak. 

Saya ambik ni sebagai penutup......

Ni nombor untuk dihubungi kalau nak Iftar di Kelab Rahman Putra :
03-61566870- Sales Department


Dalam jam 8.30 malam dah gerak ke Masjid Sg Buloh untuk solat Isya' dan terawih. 

Related Posts with Thumbnails