Saturday, September 8

Makan Time - Nasi Vanggey, Ipoh

Dek kerana incik hubby nak merasa makan Nasi Vanggey atau dulu dikenali dengan nama Nasi Ganja, so mencarik jugak. Akhirnya bertemu Nasi Vanggey ini. Nama Vanggey macam bukan nama muslim kan? Tapi halal yek. Vanggey dalam bahasa india bermaksud panggil. Correct me if i'm wrong yek.

Fuhhhh Nasi Vanggey ni nasi kandar yang terkenal di Greentown, Ipoh yek. I dan Dania tak makan cuma minum ajer. Rasa dah kenyang la pulak makan macam2 rumah orang. 

Hubby try the famous kuah campur Nasi Vanggey. Kebetulan masa tu cuma ada ayam berempah Vanggey ajer. Hubby kata rasanya pedas. Tak pulak i cuba. 

Cousin i kata pernah masuk rancangan TLC kat Astro. Info selanjutnya layari facebook mereka di sini yek. Kiranya memang famous di kalangan masyarakat kat Ipoh ni lar.... 


Sejak 1955 tu....i pun tak jadi lagi...

Ramai....raya raya pun makan kat kedai jugak...hehehe

Kuah campur ni pedas ye you alls....

3 layer tea

Lencikang

2 comments:

  1. tak pernah ke sini lagi.. u pernah pergi restoren sabar menanti tak dekat dengan stesyan keretapi, dulu masa arwah atok dan nenek i ade, dia rajin bawak kami makan kat situ..

    ReplyDelete
  2. pelik sungguh nama nasi tu...me & mr hubby dua2 jenis tak adventurous bab2 mknn heheh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails