Thursday, September 20

Aquaria KLCC

Actually lepas pergi Das Auto Show tu we alls pergi Aquaria. Ada orang tu nak tengok ikan pulak. So kami pun pergi le Aquaria. Berpeluang tengok derang bagi makan shark dan ikan piranha. Kebetulan time tu divers nak bagi makan. Menarik juga tengok ikan2 tu makan. Piranha tu pulak makan ikan selama 2 minit ajer. Menurut kata staff Aquaria, kalau ikan piranha yang kecik lagi cepat makannya sebab ikan tu masih muda. Pernah rekod bagi makan kat piranha 30 saat makanan dah habis. Yang ni divers tak turun kolam tu yek. Banyak juga info dapat kat sini.

Belangkas ni yang besar depan tu betina. Yang kecik belakang tu jantan

Dania berani pegang starfish. I pun pegang jugak. Rasa macam batu ajer. Starfish ni tak bergerak pun....

Yang gamat ni i geli nak pegang.....eiiiiiiii...tu tangan hubby

Ikan pari ni macam tengah senyum pulak

Tengah bagi makan kat penyu

Boleh bergambar dengan diver tapi tak leh guna flash sebab takut shark tu akan menyerang diver....

Ular daun kot ni

Ikan piranha yang kecil akan memberi peluang ikan piranha dewasa untuk makan. Kalau tak, yang kecik tu kena gigit....

Sejenis siput

Ini apa tah....tapi derang dok dalam pasir

6 comments:

  1. Assalamualaikum...
    wow.. bestnyee... nak bawa anak2 gi plak...
    lama dah budak2 dok mintak nak pegi sini.. tapi sampai skrg blom masuk2 lagi.. bape rm dah skrg ye? dewasa and kanak2.. nak kena bajet gak nak masuk sini.. ehehehe

    ReplyDelete
  2. Salam perkenalan..Sejak dua menjak ni rajin jenguk blog u.
    Yg piranha tu nampak ngeri ler... takleh bayangkan kalo sekor tersesat masuk sungai...
    Menatang yg terpacak atas pasir tu gitu aje ke dia? Atau akan kuar berenang2? cam ular jek badan dia...

    ReplyDelete
  3. last pegi aquaria was 3yrs ago..okla..bestla jugak

    ReplyDelete
  4. berjalan dan berjalan nampak nyr ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails