Hello eznakhalili.com readers!!

Tuesday, March 2

Nak bertindik ?

Ada apa dengan tahun baru 2021?. Kejap je kan tahun 2020 tu berlalu pergi. Ye lah dok PKP dan ada pulak huruf lain selepas PKP tu sampai tak terkira pun. Hehe. Masa weekend tahun baru bulan Januari tahun ni saje2 jalan ke Mid Valley. Lepas tu berdiri depan Habib Jewels. Saje tanya2 kot ada tindik telinga. Saya mencabar diri saya untuk tindik lubang kedua. Ni kira berani-berani takut oh. Staff tu kata tak buat hari ni sebab ramai orang. Disuruhnya datang keesokkannya harinya. Hubby dah bersungut dah kata ingat rumah kita ni dekat Mid Valley ke nak suruh datang esok?. Ye tak ye jugak kan?. 😂

Ok fine, tak boleh tak apa kita jalan-jalan dulu sekitar Mid Valley. Lepas tu masa maghrib pun solat dulu kat Mid Valley ni. Nak kena alert pulak dengan waktu solat ni sebab surau buka sekejap je masa Maghrib. Kalau terlambat pergi surau tutup dan nak kena pergi surau yang lain tingkat pulak. Macam tu lah jadi kat kami. Letih nak kena pergi pulak surau kedua. 

Lepas solat, hubby sibuk suruh pergi jenguk Habib sebab katanya mana tahu dah kurang orang. Eh eh...boleh pulak ternampak seorang ni tengah tindik telinga. Apa lagi terus la nak tindik. Customer tu nak tindik kat lubang yang dah tertutup. Saya pulak kat lubang tindik baru kedua. Teknik bertindik ada 2 ye. Cara tembak dan cara menggunakan jarum. Boleh refer kat sini. Teknik bertindik kat Habib ni adalah teknik bertindik menggunakan jarum. Not exactly jarum ala peniti tu tapi bentuknya macam pistol kecik tapi kat situ adanya jarum surgikal yang bersambung dengan subang. Subang pula kena guna subang bertindik tu. Dalam 2 minggu baru boleh tukar pakai subang emas. Dan lagi yang saya suka bertindik di Habib ni ialah alat bertindik ni pakai buang dan bukannya gunapakai semua pelanggan ye. Lebih selamat la zaman penyakit ni kan?. Saya pernah tanya bertindik kat 1 kedai emas di Alamanda tu dia kata guna penindik yang sama semua orang. Bukan yang pakai buang. Errr??? 😬. Rasa seram je kan. 

Ok lah macamana rasanya?. Adalah rasa sakit tu. Tipulah tak sakit. Tapi....idaklah sampai rasa sakit macam sakit gigi ke rasa sakit nak beranak tu. Lagi sakit woooo.....haaa boleh imagine tak sakit macamana bertindik tu?. Insya allah kita boleh tahan. Ye saya hubby kata muka pucat nak bertindik 😆. Ni bawah ni muka selepas bertindik. Abaikan tak pakai lipstick pun lepas solat tu. Malas. Hehe. 

 
Habib bagi ni sekali ye untuk sapu kat telinga yang baru tindik tu. Harga bertindik kat Habib RM40 termasuk subang tindik. 


Masa Habib ada buat sale tu ada la ke Habib nak cari subang. Saya pilih subang rose gold ada berlian tapi size kecik ajer. Time sale saya pergi. Paling kecik kot berlian ni. Actually ni la first time saya pakai yang ada berlian. 

Kemudian baru-baru ni pun pergi Habib untuk cari subang juga untuk pakai di lubang kedua. Lubang pertama saya pakai stud atas ni. Bila pakai jenis stud (berskru kat belakang) rasa telinga kat tempat tindik yang baru tu sakit. Maybe skru tu menekan telinga masa tidur, jadi saya pilih la subang jenis ring. Time ni pun Habib ada Auspicious Sale sempena Hari Raya Cina. Baru je berakhir 28 Feb 2021. 

Saya pilih yang ada 2 warna subang jenis Oro Italia. Ish ish kalau tengok rantai tangan jenis Oro ni pun lawa-lawa....Bulat subang ni pun takdelah besar mana. Just nice ajer. So far masa pakai takde lah rasa sakit. Rasa tenang sikit. Ringan pulak tu. 



Haa tu lah lenkali cari pasal tindik yang kedua. Hehe. Tindik saya yang pertama masa saya 12 tahun. 

4 comments:

  1. Replies
    1. I pilih size cute je u. I tak suka pakai subang besar besar takut berat. Hehe

      Delete
  2. nak tindik juga satu lagi lubang dekat telinga tapi bila fikirkan sakitnya tu, tertangguh hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bertangguh. Rugi. Hehehe....boleh tahan insya allah. Sakit lagi kalau sakit gigi.

      Delete