Hello eznakhalili.com readers!!

Friday, March 12

Barang lama tukar baru

Saya mula mengumpul barangan emas Pandora ni tahun 2017 tak silap saya. Kumpul sikit-sikit. Tak beli pun sekaligus banyak. Ada rezeki lebih sikit beli satu bead atau dangle. Keempat-empat bead ni beli dari Angsa Emas dan Gdora (Geliga Gold). Bead love paw (kanan sekali) tu saya ada 2 jadi bila nak tukar bead atau dangle yang baru jadi saya jual la bead ni. Bead pertama tu mula-mula nak jual tapi bila tengok dua tiga kali terus tak jadi jual sebab apa?. Haihhh cantiknya warna purple ni...😅. Masa nak jual kat Angsa Emas, entah macamana mata saya termasuk pelembab muka. Akibat tergosok muka agaknya....jadi pedih la kan sebab terkena bahagian mata. 

Lepas tu staff Angsa Emas pulak tunjuk bead nombor 2 dan nombor 3 yang telah dikemekkkan. Kemek sekemeknya nak cerita. Saya pulak kebetulan pedih mata dan airmata pun keluar. Jadi staff Angsa Emas ingat saya menangis. 😂 Hehe. Saya jual bead nombor 2 tu sebab bahagian enamel (berwarna) tu dah tak smooth. Bead nombor 3 tu pulak ada batu yang tercabut. Bead atau dangle enamel akan dikeluarkan enamel tu manakala bead yang berbatu akan dikeluarkan batu sebelum ditimbang. Kalau nak untung kena beli la bead yang all gold. Memang la bead enamel dan berbatu ni penambah seri pandora emas kita tapi tulah bila nak jual enamel dan batu tu semua akan ditanggalkan. 


Alkisahnya saya nak beli bead untuk anniversary saya pada 14 Disember 2020 (Baru tahun ni update blog kooo). Saya terpilih la dangle la pulak berbentuk love. Lepas tu ada balance lagi dari penjualan 3 bead saya. Teringat kat Dania pulak jadi saya tambah lagi satu dangle unicorn. Dua-dua berwarna pink. Masa ni Dania tak ikut ke Angsa Emas. Mula-mula ikut tapi saya hantar balik sebab dia nak online class. 😃


Bila masuk barisan untuk pandora emas Dania. Dania punya tema love. Campur-campur ni ada beli dari Angsa Emas, Tomei, Gdora, Lavenderlizz dan 88 Diamond and Jewellery. 


Ni pulak pandora emas saya. Temanya bunga. Twin cartier yang kat tengah tu nanti ada orang nak bagi bead masa hari jadi saya nanti. Dah standby dah tengah-tengah tu. 💜


Ni pulak saya beli bead untuk birthday kat yang nak bagi bead birthday saya. Bead berbalas bead gitewww...saya pilihkan bead love. Love tu warna chrome. Masih juga emas kuning tapi cuma letak chrome. Naik la seri bead ni. 2-3 kali tengok berkenan dengan bead ni jadi saya bagi awal2 kat empunya bead sebelum birthday dia sebab takut saya pulak yang pakai bead ni. End up kena beli pulak bead baru 😂


Bead butterfly ni saya belikan untuk adik sebab dia kirim masa saya nak pergi Pulau Pinang. Geliga Gold (Gdora) ni ada 1 je kat Pulau Pinang ni. Kalau ada jual pun kat agen ajer. Agen adalah kat seluruh Malaysia. 


Dangle yang ni adik kata nak bagi hadiah perkahwinan pulak. Saya pilih dangle berbentuk love yang ada chrome. 


Beli bead atau dangle ni sikit-sikit. Tau tau dah banyak. Kira macam force saving untuk saya jugak ni. Investment jangka panjang ni. Lepas ni nak cari bracelet pandora untuk Dania pulak sebab sekarang ni cuma pakai gelang yang hitam tu. Tak boleh buat basahan tu. Pandora Emas ni pun saya tak pakai buat basahan. Rasa-rasa nak pakai baru saya pakai. 

2 comments: