Hello eznakhalili.com readers!!

Sunday, March 21

Nak laju ke nak lambat?

Saya ada order barang import dari UK dari kawan saya kat sana. Kebetulan kawan saya ni mengikut suaminya yang sambung PHD kat universiti di sana. Keduanya memang saya kenal pun sebab pernah sekali bekerja masa zaman saya bekerja dulu dulu. 😊

Ok alkisahnya saya dapat tracking number melalui message. Bila barang tiba Malaysia, adik kawan saya yang akan pack barang dan hantar kepada customer. Bila track, nampaknya barang dah sampai delivery facility kat Bangi ni haa....kalau posmen dah ambik barang ni mesti status bertukar jadi 'item out for delivery'. Ha kalau jadi status macam ni kena tunggu kat rumah je la sampai barang sampai.


Terus ajer ke Pejabat Pos Bangi ni yang terletak kat Taman Industri Selaman. Kenapa saya confident ajer ke pejabat pos ini?. Kita kena tahu juga pejabat pos delivery facility ni kat mana. Dalam kes saya ni saya tanya ajer posmen yang hantar surat kat area rumah saya. 

Tiba pejabat pos kena isi borang dengan details seperti :
  • Nombor item
  • Nama
  • Alamat
Tunggu sampai nama kita kena panggil dan tunjuk kad pengenalan kepada staff pejabat pos dan kemudian kita akan sign kat borang yang disediakan. Lepas tu wallah dapat lah pakej kegembiraan kita tu. 👌

Boleh ajer tunggu keesokan harinya sampai posmen hantar tapi saya tak sabar dah haihhh. Dah dekat ajer pejabat pos tu jadi terjah ajer la. Kalau jauh malas juga saya nak terjah. Ni dalam 7 km je nak ke sana. Berbalik pada kita....nak laju ke nak lambat? 😁
 

Ni lah barang yang ditunggu-tunggu. Akhirnya selamat tiba. Jauh dia terbang dari UK. Ini adalah set vanity Minnie Mouse Dania punya. Comel sangat berwarna ala rose gold. Ada ribbon Minnie kat atas cermin. Pantang tengok item yang comel ni so saya pun order la satu. Bentuknya kan saling tak tumpah macam cermin princess dalam kartun Disney tu. 

Besar jugak cerminnya. Boleh la Dania guna masa nak letak pelembab muka bagai tu. Cermin ni pun boleh bayar ansuran sehingga barang tiba kat Malaysia. Bila dah tiba kat Malaysia kena bayar full + postage sebelum barang yang kita pesan tu di pos. 


Sekarang ni kalau ternampak apa-apa ke mesti teringat kat anak. Kita beli apa-apa pun teringat kat anak jugak. Memang sindrom mak mak. Keperluan sendiri tolak tepi dulu. 

Oh ya kalau nak kirim kat kawan saya ni boleh la terjah IG dia kat SINI ye. Macam macam ada. 

6 comments:

  1. comelnya.. ni mamanya yang teringin lebih dr anak kalau cantik macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....macam tau tau je ye?. Ok betul...hahaha...

      Delete
  2. hahahaha atie jenis bersabar till sampai depan pintu haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersabarnya Atie ye...sis jangan....hahahaha

      Delete
    2. atie lagi malas nak pegi post office ambik number haha

      Delete
    3. Nasib baik masa sis pergi lengang je. Hehe

      Delete