Thursday, August 4

Iklan Ramadan kontroversi 8TV


Taken from You tube

I tengok kecoh2 kat facebook pasal iklan ramadan kontroversi ni dari 8TV Media Prima. Ada sorang amoi berpakaian sleeveless dan bercakap dengan kuat juga makan di tempat awam. Yang menjadi kontroversi sebab iklan tu suruh amoi tu jangan berpakaian tidak sopan, sebaliknya pakai pakaian sopan. Amoi tu pun pakai baju kurung. Lepas tu amoi tu cakap dengan kuat, iklan tu suruh amoi tu cakap dengan sopan.

Iklan ni macam menyuruh orang berbangsa lain khasnya bangsa cina untuk mengikuti budaya kita. Tu yang menjadi kontroversi tu. Media Prima ni main siar je iklan 'racist' sebegini. Langsung tak prihatin. Last year kontroversi pasal iklan Hari Raya menyerupai Christmas......iklan ni pun dengar kata dah ditarik penayangannya di 8TV.



****Kita hidup berbilang kaum. Jangan sampai ada yang terasa. Hormat menghormati sesama bangsa lain....

3 comments:

  1. diorg tak de penapis ....
    aku tk sempat tgk lagi iklan tu kat tv

    ReplyDelete
  2. ni yg mr hubby dok ckp kat me..ada iklan kontroversi lg thn ni heheh

    ReplyDelete
  3. aritu ada nampak kat twitter diorang ckp psl ni....tapi jarang bukak 8TV sbbnya...oo camtu rupanya iklannya....sbnrnya boleh nak buat iklan mcmtu tapi jangan lah buat pelakon perempuan tu berbangsa cina...buat je lah bangsa Melayu (yg senang difahami as Islam),sbb yg kene menjaga tatasusila tu org yg sedang berpuasa......

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails