Wednesday, July 27

Budak budak zaman sekarang

My hubby dengar ceramah dari ustaz di office. Ustaz tu cerita yang ada sorang orang tua ni menceritakan kepada ustaz ni perihal anak perempuan dia dengan orang muda ni. Orang tua ni tak bagi anak perempuan dia keluar dengan orang muda ni. Maka, pada suatu hari orang muda datang ke rumahnya nak minta izin keluar dengan anaknya tetapi orang tua ni tak bagi. Orang muda tu kata, kalau pakcik tak bagi saya nak keluar jugak dengan anak pakcik. Terus dia tarik tangan anak perempuan orang tua ini.

Kalaulah terjadi kepada diri kita, macamana?. Budak2 muda zaman sekarang (segelintir sahaja) dah makin kurang hormat kepada orang tua.....



****faktor pemakanan yang halal pun diambil kira. Bak kata Dato' Fadzillah Kamsah. Makanan membentuk peribadi kita....

3 comments:

  1. moga2 anak2 kita tak jd mcm tu kan..kena selalu doa..

    ReplyDelete
  2. isk isk isk... bahaya betull..
    mintak dijauhkan terjadi dlm ahli keluarga kita...

    ReplyDelete
  3. peranan ibu bapa memang sangat penting mase kecik., rotan jika perlu...bila dah besar ibu bapa perlu jadi kawan pada anak2..

    mintak dijauhkan pada kita

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails