Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, July 4

Touran Malaysia vs Touran Singapura

Entry ni nak buat perbezaan rekabentuk kereta Volkswagen Touran Malaysia dan Volkswagen Touran Singapura. I jumpa kereta ni masa owner kereta ni dan kami sama-sama menginap di Century Pines, Cameron Highland. Jom tengok perbezaan kereta Singapura dan Malaysia ni.

Body belakang Touran Singapura dengan lampu belakang berbentuk bulat. Sebenarnya i sangat tak gemar bentuk bulat bulat nih. Mazda 3 Sedan memang dalamnya tu bulat bulat. Meter dia berbentuk bulat.  


Body belakang kereta Touran Malaysia dengan lampu berbentuk aerodinamik. I lebih suka design yang macam ni.


I pulak suka sangat design depan kereta Touran Singapura kerana bentuk lampu yang aerodinamik dan ada bentuk curve. Bila siang ada lampu daylight dah persis kereta audi. :-) One of my favourite car jugak tu....Besi kat depan tu menampakkan lebih elegan. Tapi ciri-ciri lampu bulat tu pun tetap ada.


Berbeza dengan penampilan rekabentuk Touran Malaysia yang menampakkan besar atau lebar kat bahagian depan. Mungkin kerana rekabentuk lampu yang sedemikian rupa.


Rim tayar Touran Singapura cantik jugak yer. Design jalur2 gitu. I tak sure tayar kereta dari Singapura ni ada tayar spare ke tak sebab tayar Touran Malaysia memang takde spare. Ini kerana tayar yang bocor akan di menggunakan satu alat dan tayar bocor itu akan kembali berfungsi sebelum kita tukar tayar yang baru. Ini adalah teknologi Jerman yang digunapakai ke atas tayar Touran Malaysia.


Tayar Touran Malaysia berbentuk bintang 5 dan ada pulak bulat2 kecik2 tu.


Rasanya  rekebentuk sisi kereta Touran Singapura dan Touran Malaysia adalah sama. Cuba tengok kat bawah. I rasa sama jer. Cuma perkataan Cross Touran tiada untuk Touran Singapura.



*****yang paling best kereta ni sangat pick up walaupun 1.4cc. Kapasiti enjin turbo menyamai 2.0cc. Memang canggih teknologi Jerman ni. Boleh save beli insurans. :-) Kalau tekan pedal minyak, kereta ni gi jer. Itulah masa awal2 guna kereta ni i tak tahu nak control kelajuan kereta sebab kereta ni sangat pick up. Rezeki beli kereta ni pun sebab contest. Contest merealisasikan impian :-)

6 comments:

  1. bestnya dapat keje hasil contest kan, mmg banyak gak bezanya ek,yang penting VW mmg cun..

    ReplyDelete
  2. wahhh terror lah u pasal kete...my hubby sukalah citer pasal kete hehehe

    ReplyDelete
  3. mesti mahalkan?? gulp telan air liur jelaaa

    ReplyDelete
  4. klau nk rsa power turbo, try Peugeot 508 enjin 1.6 ^^

    ReplyDelete
  5. Ada apa-apa problem tak pakai vw cross touran ni ? teringin jugak nak beli ..

    ReplyDelete