Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, May 4

Little Prince & Princess Pageant 2011

Photo yang mungkin akan keluar bahagian Ratu, Berita Harian. Dania kata ummi sakit matalah kena flash. Mata Dania pun macam nampak flash.....err...macam macam anak dara nih...

Gambar berselang bunga

Me tengah pakaikan Dania tiara

My Dania dengan tudung Fareedanya...the only girl yang bertudung

Barisan Princess yang comel....setuju??

Tuxedo Prince

Pose Dania

Poney dan modelnya

Sempat pulak tu check eye shadow di mata ada lagi ke tak??

Dania bergaya depan cermin

Dania tengah pose manja dengan baju Poney

Dress yang cantik2 ni disangkutkan ke kerusi

Make up room

Dress Dania from Flower Girl dan tudung sendiri dari Fareeda

Dania dengan baju sponsored dari Poney

Tiara yang sangat cantik. Ada 6 bentuk berlainan

Tiara dan Crown

Trofi buat semua

Dania sedang dimakeupkan

Dania tengah fitting dress Flower Girl

Ni lah Starz Studio di Sogo tingkat 7

Dania punyer sponsored dress dari Flower Girl

Partner Dania untuk elegant wear

Elegant wear ditaja oleh Flower Girl

Jadual Casual Wear tajaan Poney

Setiap kerusi ada nama model...

Dania tengah beratur untuk practice catwalk dengan kawan2

Luas sangat hall kat sini

Dania tengah practice catwalk

Ms Carol Lee tengah bagi penerangan

I rasa Dania diberi peluang untuk merealisasikan impian untuk menjadi puteri di event Little Princes and Princess anjuran Starz Studio dan Sogo. Apa yang menarik mengenai aktiviti ini, ia dianjurkan di dalam hall dan stage yang besar. Sangat cantik deco di atas stage. Semua 50 prince dan princess ini dipilih berdasarkan cabutan undi yang diadakan dari mereka yang memasukkan borang di dalam peti yang disediakan di Customer Service, Tingkat 7 Sogo. Kebetulan nama Dania antara yang bertuah untuk menyertai event ini. Antara lain objektifnya untuk mengumpul dana untuk Rumah Nur Salam.

Kami tiba dalam pukul 10am kemudian terus Dania berlatih catwalk. Dalam pukul 12.00pm, peserta yang namanya tidak dipanggil untuk make up, dikehendaki untuk lunch dulu. Dania, me and hubby terus lunch di McD Sogo. Lepas tu Dania dok melompat lompat kat bouncy inflatable. Takut termuntah je kan. Sempat juga fitting dress. Selepas tu kena siap2 pakai baju Poney sebelum fashion show. Ada staff Poney dok tunggu dan handover baju dan pants Dania. I tengok sangatlah proper sebab semua baju di tag dengan nama model. Selain itu, boleh tengok notice board. Siap ada senarai baju dan modelnya juga.

Ada tiga segment hari ni iaitu Casual Wear by Poney, Talent Segment dan Elegant Wear Segment by Flower Girl. Sebelum Casual Wear bermula, ada permainan Bingo. Kad Bingo berharga RM5 dan RM10. Boleh dibeli. Kalau menang tu dapat hadiah juga. Antaranya hi tea untuk 2 orang di Melia Hotel. Pembelian kad Bingo untuk dana Rumah Nur Salam. Dania tak masuk talent segment sebab bila i tanya, Carol Lee kata semua akan dapat tiara dan hadiah serta trofi. Teruja tak?. Dania ada tanya jugak kenapa dia tak masuk talent segment. Macam nak masuk je? I buat tak dengar je. Penat la nak train lagi. He he he.

Masa segment Elegant Wear, patutnya kena ada partner masing2 tapi kebanyakkannyer malu nak berpartner jadinya they all semua kena keluar sorang2 kat stage. Kena keluar mula2 kat cage tu dan pose. Ke kanan dan pose lagi. Akhirnyer ke kiri stage dan pose. Terus keluar. Sangat comel2 they all ni okay sebab semua pakai tuxedo and dress dan diiringi muzik ballroom ala ala Princess pulak i rasa. Kemudian setelah berkumpul semua, last part setiap mummy akan crownkan anak masing2. Part ni i rasa sangat sweet. Kalau tengok gambar dania masa i tengah crownkan tu nampak sangat dania masa tu cam bangga sebab dapat pakai tiara. Heheheh...Bukan sebab i yang pakaikan. http://www.emocutez.com I suruh Dania pilih nak sape pakaikan tiara. Dania nak i sebab dia kata ayah tak tau pakaikan. Bila i tengok bentuk Tiara tu, i terus kelam kabut ke tingkat bawah cari safety pin sebab tiara tu kena sematkan kat rambut. Macam Dania yang pakai tudung kena sematkan dengan pin. Ada jugak budak yang pegang2 tiara Dania sebab tiara Dania tak jatuh sebab pakai atas tudung. Agaknyer pelik kot macamana tiara yang letak atas tudung tu tak jatuh. He he he. Puas si kenit tu belek tiara Dania.

Masa kat belakang stage nak tukar baju, datang reporter dari Berita Harian cakap jangan tanggal dulu baju. Udahnyer bergambar dengan baju, tiara dan trofi. Kebetulan masa kat depan ada announcement fb tertinggi. Dah kelam kabut me panggil Dania suruh berlari depan untuk ambik cash voucher Sogo bernilai RM800. Sebelum tu hubby ada survey survey di bahagian elektrik tentang satu barang yang sangat best. Harganya pulak sangat murah compare dengan hari biasa. Cuma 3 unit sahaja okay ditawarkan untuk 1 hari.......

I nak bagi 5 bintang untuk event anjuran Starz Studio dan Sogo kerana well planned dan semua dapat trofi, hadiah dan tiara dan berpeluang untuk menjadi seorang puteri untuk satu hari dan juga berpeluang memakai pakaian sponsor dari Poney dan Flower Girl.

Selepas selesai acara dalam pukul 5pm. Perghhh what a tiring day. Dari 10am-5pm. Dania request nak main2 kat Starz Studio. Cuma RM5 untuk 1 jam. Sambil tu ummi dan ayah minum2 kat food court dan ke barang elektrik tingkat 4. Akhirnya me beli........tak sempat voucher tu kat tangan i pun tak sampai 1 jam. Terus bertukar tangan.


Voucher Sogo bernilai RM800

Jom tengok apa yang i beli.....

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

LCD TV Panasonic Viera 32 inci

Yang berharga cuma RM999 untuk 1 hari sahaja. Cuma ada 3 unit. I pembeli unit yang terakhir.....harga asal RM1199.00. I top up RM199 sahaja. Selebihnya dari voucher yang dimenangi

****Awas entry yang panjang berjela...
http://www.emocutez.com

6 comments:

  1. wah tahniah damia & tahnia pada ezna berjaya merembat TV dengan harga yg besttttttttttttt

    ReplyDelete
  2. wahhhh...memang sgt2 well prepared....berbaloi2 dania join contest ni tau...yg paling berbaloi, si papa dania tu hah...sepatunya RM800 beli barang anak2 sebab dania yg bercatwalk kat atas tu..ni papa dania pulak yg bershopping2 yer...hehe..tak pe lah...sapa2 pun boleh guna voucher tu kan...hik hik...tahniah dania..memang sgt sweet dan comell...bila aunty nak jadi princess ni...hik hik

    ReplyDelete
  3. Ila : nasib baik ada pembetulan yer...hihihihi :-)

    ReplyDelete
  4. @ibuayahdamia

    hihihihi...tapi ayu akak siap ckp lagi ngan ayah dania. ha tu lah bising2 orang sibuk vote. tu....yang dpt TV tu...klau bising, ena ambik jual kat blog.

    Dania : Kalau ayah bising, ummi jangan jual kat blog. Dania best tengok TV dengan TV tu.

    (Sedih pulak bila dengar statement Dania)

    ReplyDelete
  5. tahniah kak...umm memang berbaloi la...grand giler majlis..cam artis2 plak..dania mmg jadi tumpuan sbb dia sorg je bertudung...nice2..bangga gak akak menang..dah siap sedia semua tuh..part akak letak tiara tu mesti part plg best dlm hidup akak kan? congrats dpt beli lcd tu..

    ReplyDelete