Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, March 8

Makan-makan dan hadiah kahwin

Tiga hari sebelum Dania Test 1, saya dan hubby ada plan nak buat makan-makan sikit untuk Dania dan roommates. Dah suruh Dania pesan kat kawan-kawan tak payah beli dinner.

Saya order je kat website Pizza Hut dan nanti pickup je dekat Pizza Hut. Kalau tengok kat website Pizza Hut memang banyak combo yang menarik. Saya order 2 set Combo 3 (1 large Pizza + 3 sides yang saya pilih mushroom soup). Kemudian saya order 1 set snack box consist of 4 snack. Tak lupa juga beli asing 2 botol besar Twister orange. Ok lah boleh share dengan kawan-kawan. 

Mushroom soup pula dapat 1 free sebab beli certain amount (tak sure berapa amount kena beli nak dapat free). 


Bawah sekali large pizza tu order Island Tuna dan Aloha Chicken. Harap-harap kenyang la Dania dan kawan-kawan. 


Nak tengok apa benda la dalam box kuning ni. Ya....ayam rupanya. 


Saya minta Dania panggil 2 orang kawan untuk bantu. Nampaknya Dania bawak 1 bilik. Hehe....kecuali seorang la yang tak turun. 


Belakang Dania tu Durrah, Wafa, Hana dan Ayuni. Tak turun tu Corina. 


Lega Dania dapat roommates yang baik-baik. Sebetulnya masa daftar bilik Dania cuma ada 3 orang je. Wafa dan Corina masuk sebab bilik mereka cuma ada 2 orang je. Ayuni punya bilik pun tak cukup orang jadi masuk la bilik Dania. Lengkaplah bilik Dania 6 orang. Kalau tak cukup orang tu seram la jugak sebabnya bilik Dania ni luas. Ada juga pelajar Asasi yang dapat bilik berdua. Nasib Dania dapat bilik ramai2. Kalau berdua kesian la rommates Dania sebab Dania selalu balik weekend. 


Lepas dah hantar makanan, balik rumah dulu sebelum keluar balik untuk ke Alamanda. Saya nak cari hadiah untuk kenduri kahwin anak kepada kawan saya. Ok dah jumpa, lapik kaki dan sarung tangan untuk baking. Errr nak galakkan menantu kawan saya tu baking la kot 😅. Sekeping kad untuk tulis ucapan. Pergi kat customer service nak suruh wrap hadiah. Senang la mereka dah siap-siap buat cam paperbag. Masukkan je hadiah tu kat dalam cuma saya ingatkan la supaya harga tu dibuang. 


Penyudahnya saya dan hubby ke food truck depan PKNS Bangi nak makan nasi lemak warisan yang sedap itu. Portion just nice untuk saya dengan lauk paru. Sambalnya pun tak pedas sangat. 


 Bersyukur la untuk hari ini. 




XOXO,
Ezna






4 comments:

  1. Menarik juga hadiah tu. Leya pun tak terfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu bagi pewangi bilik yang letak kayu dalam pewangi tu. Kali ni beli ni pulak. Pinggan mangkuk semua tu selalu org akan bagi.

      Delete
  2. sedapnya nasi lemak lauk paru tuuuu

    ReplyDelete
  3. Seronok Dania kawan2nya makan ramai2 mmg sedap lah. ;)

    ReplyDelete