Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, February 6

Short and sweet bercuti ke Johor Baharu Part 2

Saya dan keluarga dapat bercuti ke Hotel Jen ni dan dapat masuk ke Hello Kitty Town dan Thomas Town sebab menang Grand Prize peraduan blog ni. Nak dijadikan cerita ni rezeki saya dan keluarga la ni.

Pepagi dapat breakfast kat hotel untuk 2 pax. Dania je kena bayar RM58 untuk breakfast. Hadiah hanya cover breakfast saya dan hubby ajer. Saya mulakan dengan mee sup dengan kuah sup udang. Boleh pilih juga kuah sup ayam.

Bagi saya spread breakfast kat sini banyak pilihan. Ni station Nasi Lemak.

Deretan buah-buahan kat bahagian sini.

Kat rak atas ni cuma hiasan.

Ada compote rambutan. Heran saya lupa nak rasa yang ni. Sibuk ambik gambar gamaknya...

Ni pula Pear Compote.

Haaa tengok cara mereka deko ni dengan seleksi makanan dan mangkuk yang berwarna-warni ni nampak menarik sungguh. Kita tahu la kalau sayur-sayuran tu kebanyakkan berwarna hijau. Ni nak bagi warna sikit. Ternyata ia menjadi.

Haaaa ni saya ambik. Sebelah meja kami je. Rasanya pure jus sebab tak rasa manis pun. Boleh la rasanya sebab ada rasa masam-masam dan celery tu.

Mula-mula saya ambik gambar pau yang dah nak habis. Sekali chef bernama Wan kata jap kak saya tukar yang lain baru cantik ambik gambar. Ternyata memang betul. Cantik kan bila dah penuh macam ni?.

Ni lagi boleh pilih nak makan apa...

Ni tempat duduk kami ni. Meja ni boleh utilised 5 orang.

Tak lama saya makan, datang la kawan baik hubby saya dan anak lelaki. Terkejut ye sebab tak sangka satu hotel la pulaknya. Hubby kata memang best friend dia ni ke Johor Baharu. Hotel tak sure pulak....sekali...sama hotel daaa....😊😊😊. Duduk la kami berlima. Anak perempuan kawan hubby ni dan isterinya tak turun pulak. Anaknya yang perempuan pun namanya Dania jugak.

Macam2 boraknya sehingga...part kawan hubby ni suruh Dania mintak SBP selepas PT3. Hubby sengih je la. Balik bilik siap cakap lepas SPM kalau masuk U dapat pulak UKM ke UPM ke duduk rumah je. 😝😝😝 sampai Dania kata ayah ni.....

Ok gambar last kat Harbour Cafe ni. Bahagian roti ni direka dengan elemen tahun baru cina. Harbour Cafe ni halal ye jadi tak risau dah la kalau nak makan.

Deko kat lobi.

Comelnya standee ni.

Kami jalan2 dulu rupanya Hello Kitty Town buka jam 10 pagi. Baru jam 9 pagi macam tu.
Remaja yang teringin jadi kanak-kanak balik.

Bergambar kat standee depan kedai ni.

Kat dalam bangunan ni la Hello Kitty Town.

Kita pergi jalan2 kat area swimming pool pulak. Cantik la permandangan kat atas ni. Berlatarbelakangkan langit yang membiru dan harbour yang dipenuhi kapal.

Tak sempat kami nak mandi kat sini.

First activity kami kat Hello Kitty Town ialah menuju ke Wishful Studio untuk decorate biskut perisa oren.

Tak kemasnya la biskut saya ni ha...hehehe...

Wishful Studio yang sangat comel.

Kita abadikan gambar kat Hello Kitty Town ni ye.

Cute betul cawan2 bergerak ni. Dania seorang je naik.

Tak boleh kalau tak ambik gambar kat sini.

Ni lagi satu spot yang ceria kalau ambik gambar.

Saya la pulak jadi modelnya.

Comel sana sini sinun.

Naik kat tingkat atas pulak. Sepanjang kat sini memang kena bersedia je dengan kamera sebab banyak spot menarik.

Tak sah kalau tak bergambar dengan maskot theme park. Kita tengok ye berapa yang kami jumpa hari ini.

Cute betul Pingu ni.

Barney pun keluar pada masa yang sama.

Kartun yang Dania suka tengok masa kecik2.

Ni jadual maskot2 keluar. Jadi, kena get ready la time ni. Saya sampai jam 11 lebih macam tu sebab nak get ready nak check out pulak.

Bad Badtz-Maru dan My Melody.

Naik bas pula kali ni kat Thomas Town.

Tinggi juga bas ni naik.

Ayah dan Dania naik kapal terbang....ohhhh nak pergi mana tu?.

Kat siling dalam Thomas Town ni cantik je macam ala ala langit. Macam kat Kidzania.

Ok gambar last dah dengan maskot Dear Daniel. Makwe dia takde pulak. Kalau nak jumpa makwe dia dan nak ambik gambar kat mana2 selama 30 minit boleh bayar RM70++/pax ye which saya tak bayar untuk itu.

Banyak lagi gambar kat sini tapi ini pun dah berlambak ye tak?...

Menarik juga percutian saya di Hotel Jen ni.

So far best sangat Hotel Jen ni cuma kalau nak makan tomyam ke nasi campur ke kenalah keluar dari kawasan ni which takde la dekat sangat. Kalau nak makan fast food tu ada je Starbucks, Kenny Rogers, Sushi King etc.
Nak menginap kat sini?

🏦 : Hotel Jen Puteri Harbour

📧 : Persiaran Puteri Selatan, Puteri Harbour, Iskandar Puteri
79000 Johor Darul Takzim

📞 : 07 560 8888

Kalau nak pergi ke Sanrio Hello Kitty Town dan Thomas Town, boleh la ke...

21 comments:

1. seronoknya jalan2 dengan family. tak pernah sampai JB lagi hehe..
    memang ada pasang niat nak jjcm area sana tapi tatau bila =D

2. nice pics!!! gmbr u kat putri harbour tu cantikkkk

3. Waahhh rezeki sangat menang pertandingan tu! Kita berangan nak bwk anak gi HK town tu dr dia kecik sampai skrg x bwk2 huhu.. Sbb rasa jauh nak travel g Johor dr Penang

4. Wah tahniah ezna.. Bestnyer dapat spent time bercuti bersama family.. Nampak happy benor dania dapat jenjalan. Jadi riang ria Kanak2 blk tue..

ReplyDelete
  5. wahhhhh untungnya "you are Winner". Breakfast pun sedap.

6. tahniah. terbaik hadiah ni.
    aida da pernah ke helo kitty ni.
    last few years. bwk anak2 dara berdua tu lah.
    seronok. nice. anak2 gembira, ibu pun gembira lah.
    kebetulan masa tu Nurin & Syuhada kecik lagi. sesuai lah mcm2 dlm tu.

ReplyDelete
  7. best yer dapat stay hotel ni. lama dah huda aim nk bawa nak2 stay hotel ni sebab bersambung dengan mall dan thomas dan hello kitty tu kan. best yer, murah rezeki dapat stay sini free jer!

8. Takpe la Dania..walau dah besar boleh jer masuk sini dan jadi kanak- kanak semula kan...seronok tengok Dania enjoy..tahniah Ezna and family, rajin masuk contest kan...

9. Congratulations on your winning. The whole family seems to be enjoy yourselves really well. A must visit for children especially those who love Hello Kitty. :)

ReplyDelete
  10. Wow.. Bestnyaaaaa.. Mula mula nampak pau tu alahaiii.. Comelnya warna dia. Cute cute pulak tu.
    Nampak pulak hello kitty.. Cantiknya temapt dia. Kalau bawak anak anak kita ni, rasanya taknak balik dah. Hehe

11. Wahhhh bestnya menang dan dapat pergi bercuti kat Johor hehehehe kita hujung tahun lepas pergi Johor juga bercuti ngan keluarga tak up lagi wakakakakka... Makanan semua sedap-sedap tu hehehehe..

ReplyDelete
  12. Waahh.. seronoknya kalau menang peraduan macam ni. Pernah pegi masa anak kecil lagi. masa tu 5 tahun yang dulu. sekarang ni dah besar tak nak pergi dah theme park tu. tapi kalau dapat hotel yang tu confirm akan jejak juga ke hello kitty theme park.

13. Mmg best dpt bercuti kt sini...mcm2 ada utk anak2...dari hotel pula mengadap kapsl2 cruise yg cantik serta pemandangan yg indah...mmg menenangkan...

14. Bestnya hello kitty town ni. Semua patung kat sini comel2 geram tgk. I x pernah sampai lg kat sini tiba2 teringin nak pg heheh

ReplyDelete
  15. Dah lah dapat dok hotel best dengan pemandangan yang cantik..lepas tu dapat lak makan sedap, uisss beruntung sangat..jeles kita tau..hehehe. Nanti kalau ada peluang nak gak cuba dok kat hotel ni..cam menarik je

16. Kita kalau masuk tempat tempat mavam ni, memang gambar penuh satu phone hahahha. Pastu tak tau nak pilih mana untuk share dalam blog .Anyway, tahbiah. Seronoknye dapat menang hadiah pelancongan macam ni

17. Tahniah kak Ezna sbb menang contest. Wahhh bestnya dtg tempat nie. Buat mereka yg meminati hello kitty, pasti mereka gembira kalau dtg ke sini. Nmpak tempat mcm have2 je. Takut kita nak jejak.

ReplyDelete
  18. 2thun lepas pernah bawa anak2 ke Hello Kitty town ni. Memang seronok diorg buat aktivit2 yg disediakan. Tahniah menang peraduan, mmg lg berbaloi lah ke sana kan

19. Tahniah di atas kemenangan ini. Bestnya dapat jejalan kan. Yang penting adalah breakfast - itu paling Rawlins suka bila stay hotel.

20. Wahhhhhh! Rezeki akak memang hadiah! Bestnya dapat masuk Hello Kitty Town tu. Anak-anak suka la kan kalau dapat masuk dalam tu. Tetambah org tua mcm kita ni ❤️

ReplyDelete
  21. Seronoknya kak! Saya yang 25 tahun ini pun bila baca rasa macam esok juga nak kesana. Selama hari pegi Legoland je.