Hello eznakhalili.com readers!!

Tuesday, October 5

Outing bersama keluarga yang dinantikan

Malam sebelum tu dalam 12.01 tengah malam tu sesambil tengok ending part Netflix movie Korea Take Off....kita pun take off dulu tengok kita punya MySejahtera dah tukar warna putih ke kuning ke belum?. Ada butang refresh kat situ, bila tekan refresh automatik bertukar warna la ke kuning. Alhamdulilah. Hubby pun sibuk la refresh MySejahtera dan sama juga bertukar warna kuning. Alhamdulilah. Dania masa ni dah tidur la kan. Tunggu sampai movie Take Off habis baru saya zzz. Esok kan ada plan...

Kami memang dah plan, kalau bertukar warna kuning baru la nak masuk mall sebab kebanyakkan shopping mall kena fully vaccinated baru boleh masuk dan nak dine in juga. Last saya keluar masa ambik vaksin dos kedua pada 18 Oktober 2021. Fuhhh 2 minggu saya terperap kat rumah rupanya....

Pagi2 breakfast dulu. Simple je roti bakar je dan milo panas. Jam 11 lebih baru gerak ke Taman Tun Dr. Ismail. Sepanjang perjalanan eh eh ada pulak gambar mereka ni ye?. Ummi snap la dulu. Jadi duta Coway. Ada je iklan kat TV.


Happy muka kami bertiga ye?. Setelah agak lama terkurung now tibalah masanya yang dinanti-nantikan. Haha. 


Nampak lagi billboard besar tepi jalan sebelah Phileo Damansara. Snap lagi. Orang belakang tu memang seronok la kan....


Lamanya tak makan nasi beriyani Ismail ni. Order nasi beriyani 3 dan 2 ayam masak madu. Sedap betul ayam masak madu dia. Ada juga acar timun dan papadom. Kalau nak dine in, anak 17 tahun dan ke bawah kena ikut ibu/ayah yang dah fully vaccinated. Umur 18 tahun ke atas kena fully vaccinated baru boleh dine in. 17 tahun ke bawah tu dikira kanak-kanak lagi eh?. 


Lepas makan, solat Zohor dulu kat Masjid Taman Tun tu. Lamanya dah tak pergi area sini. Dah settle kewajipan baru tenang nak jalan ke mana-mana kan?. Lepas ni terus ke Midvalley. Kat bawah lagi dah check Mysejahtera kuning je boleh masuk ye....First stop kat Habib Jewels sebab nak tukar gelang Dania yang tiba2 longgar. Boleh melurut keluar. Bahaya la pulak kan. Hubby pulak gi beratur depan Levi's. Levi's ni betul2 depan Habib je. Panjang betul line tu sebab Levi's ada 70% off tu. 

Masa ni dah pilih dah gelangnya, ambil yang haluih ringan je sebab Dania mana mau tebal2. Dia kata macam makcik2. Hehehe. 


Muka boring sebab sales girl masuk bilik, keluar bilik, masuk bilik sampai beberapa kali tapi tak settle lagi kami punya resit. 😭. Dania dah tak sabar dah tu nak pergi cari seluar panjang dia sebab banyak yang dah singkat. Sesekali ummi cakap dengan Dania bahasa rahsia....Hahaha ummi dan Dania je faham. Senang sikit nak gossip. Ada seorang aunty Dania pun terer bahasa rahsia ni. Aunty lagi seorang lambat sikit pick up bahasa ni tapi faham la jugak sikit. Haha.......Pilih yang mana berkenan sikit punya cepat daa....


Masa ni kotak dah ada, paper bag dah ada....resit pembelian tak ada lagi. Adehhhh lama betul tunggu. Rasanya ada 30 minit la kot. Ini sebab sales person ni baru lagi kat Habib MidValley ni. Dari orang lengang kat dalam ni sampai orang pun bertambah tapi masih ada penjarakan sosial sebab ada limit dalam 15 orang kot. Kalau boleh tidur, saya tidur kot dalam kedai ni....😂. Akhirnya seutas rantai tangan warna emas kuning, emas putih dan emas ros untuk Dania. Tambah sikit ajer sebab tukar yang lama. Cari size yang ngam dengan tangan Dania. 


Dania nak cari seluar panjangnya kat Uniqlo tapi line dia punyalah panjang. Tak jadi la beratur situ' Kami berjalan sampai The Gardens ni haaa....JLo ni dah jadi duta Coach pulak....


Singgah minum dululah kat Starbucks ni. 


Sementara ayah ambil order, ummi dan Dania pose for the camera dulu ok?. 


Makan donut ni dengan air masing-masing. Saya minum jus oren tu tapi macam pahit sikit la. 


Ambik gambar dulu baru makan ye?. 😁


Donut ni memang gebu dan lembut. Hubby beli 3 la pulak alehnya donut ketiga dah saya dan Dania give up nak makan. Siapa la tukang habiskan? 😄


Lepas Starbucks, terus pilih Padini pulak sebab Padini takde la kena beratur panjang macam Uniqlo. Bila Dania dah dapat pakaian yang berkenan, dia ke fitting room. Ummi suruh Dania mirror selfie senang nak tengok pakaian tu sesuai ke tak. 


Tengok apa tu?. Saya ada belikan Dania jaket denim online tapi bukan kat sini. Hubby pulak berkenan jaket denim kat Padini ni. Ke saya kena beli juga sebab nanti kami semua boleh pakai sekali. Hehe. 


Saya duduk dulu la kat Vincci ni sementara hubby beratur dengan Dania nak bayar. Dapat la seorang 2 item. Alhamdulilah. 


Kat Padini ni macam best harga yang ditawarkan tu. 


Ada pulak yang tolong snapkan gambar. Dania punya kerja. Keluar dari Watson dulu sementara hubby bayar barang2 yang dibeli. 


Kemudian kami semua balik rumah, rehat, membersihkan diri. Lepas hubby berjemaah maghrib kat surau. Ni juga diantara benda yang hubby miss nak buat sebelum cukup 14 hari dari 2 dos. Sampai ada jemaah yang tanya kenapa lama tak nampak kat surau. Balik kg ke?. Bukan balik kg....tak cukup 14 hari dos kedua. 

Malamnya hubby ajak ke Alamanda pulak. Dinner terus kat sana. Huiii saya gantung periuk hari ni. Hehe. Sesekali.....saya banyak masak je sekarang ni. Makan kat food court Alamanda. Saya order kat kedai steamboat. Dania kat kedai noodles. Ini yang saya ambik ni. Saya makan dengan sup. Sayur ni memang wajib ambik. Tak nampak dalam gambar ni telur burung puyuh. 


Nikmatnya alhamdulilah. Kalau makan bihun saya suka makan dengan chopstick. Berasap lagi haaa...saya suka betul clear soup ni. Tak suka sangat sup  yang banyak rempah tu. 


Letak cili api kicap, bijan dan good to go....Sedap...


Hubby punya order punya lama baru siap. Nasi goreng udang ni sedap juga. 


Kemudian saya ke Maxis Center kat Alamanda ni. Saya nak tanya2 promo bayar RM1 + new share line. Terjadilah....hehe....Betul ke RM1?. Ye....saya cuma bayar RM1 ajer nak dapatkan phone Samsung Z Flip3 5G tapi kena ambik juga line baru di mana setiap bulan line baru tu dah fixed at RM48/bulan. Bayar RM1 dulu, nanti bila 1 bulan baru yang RM48 tu. Ada juga 30gb internet. Saya pula pakej 188 dengan internet 130gb. New share line ni saya bagi kat Dania. No Dania 012345 XXXX. Cantik betul la bagi saya. Kontrak saya ni selama 2 tahun. Memang saya ni lama dah setia dengan Maxis ni ha...

Inilah phone yang saya berkenan sangat tu.....Samsung Z Flip3 5G. Ring tone saya?...Over the Horizon by SUGA of BTS 😁. Over the Horizon ni lagu phone Samsung dan Samsung minta Suga compose lagu Over the Horizon versi baharu. Saya ambik warna cream. Alhamdulilah. 2 tahun la pakai dia ni pulak. Sebelum ni Samsung Galaxy A50s. Saya suka sebab comel ajer. Boleh lipat. 


Iklan BTS pakai phone yang sama. Saya amik phone ni  bukan sebab mereka eh?. Saya suka sebab comel. Dania....ummi punya phone sama macam Jungkook dan Jimin ye....Dania dia tak heran pun sebab dia berkenan phone brand lain. 😅

Credit : Google


Balik rumah penat kemain tapi bila outing yang dinantikan ni memang sangat bersyukur la. Lama dah tak buat macam ni disebabkan kekangan PKP ni...



XOXO,
Ezna

10 comments:

  1. sronok tu dpt outing....jln2, makan2 shopping2..kami dh lama mysejahtera dh bertukar color tu..tp belum keluar lg outing bertiga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dania nak kena keluar jugak. Dia stress juga....sesekali ok....selalu idak la...

      Delete
  2. Dalam panjang2 citer tu, saya tertarik yang last, RM1 phone dari Maxis. Nampak gaya nak kena g check gak nie kalau layak hehe

    ReplyDelete
  3. Wah seronoknya outing kan? Marsha ni belum dine in lagi sebab anak-anak kecik lagi jadi tunggu semua ok baru berani nak dine in. Marsha pun usha juga phone samsung tu sebab ingat nak bg present husband nanti...kecik org lelaki suka.

    ReplyDelete
  4. ehh canteklaa phone tu.. boleh la gi kat maxis nanti. cam suka jugak hahahah

    ReplyDelete
  5. Kita pun dalam rumah ni semua dah kuning fully vaccinated, tapi belum lagi ada time nak pi jalan dan makan sama.. Ayahnya bizi aje..

    ReplyDelete
  6. Bestnya dah dapat outing macam ni. Iza tengah kira hari lagi ni. Cukup 14 hari nk merentas daerah dulu. Balik jumpa MIL. Anak pun dah tak sabar dah sebab homestay tok abah dia ada kolam.

    ReplyDelete
  7. Memang rindu nak outing, ni pun baru first gi dibe-in kat luar, bab shopping blm lg sbb xde org nak temankan

    ReplyDelete