Hello eznakhalili.com readers!!

Monday, May 10

Selangor PKP lagi 6 Mei - 17 Mei 2021 dan kisah Covid 19

Pasti rakyat Malaysia berdebar-debar bila dengar pengumuman yang disampaikan oleh Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob. Boleh rentas negeri ke idak?....boleh rentas negeri ke idak?. Nak balik kampung...nak balik kampung Sebenarnya boleh agak dah jawapannya pun sebab sebelum tu Dr Noor Hisham dah keluarkan kenyataan kata kes makin tinggi. Bagi saya 'hint' dah tu tak dapat nak merentas negeri. Sebelum tu saya dah booking dah hotel kat Shah Alam. Kengkonon boleh merentas daerah la kan sebab sebelum tu boleh kan?.Ye sebelum tu boleh sebab saya ingat ada ambik barang kat rumah adik kat Kelana Jaya. 

Jadi, staycation kami kat Concorde Hotel Shah Alam ni terpaksa la cancel. 😢. Ingat dapat la bersantai-santai orang masakkan hidangan kat kita. Ye lah mana nak jangka kan situasi macam ni. 


Kereta kat jalan boleh tahan banyak jugak ni sebelum impose PKP 3.0 ni. Macam-macam urusan la ni sebelum tak boleh merentas daerah. 


Ni gambar sebelum PKP 3.0 (Esoknya dah tak boleh merentas daerah dah). Dan dan tu terasa nak makan KFC. Kami ke Solaris Serdang untuk tapau KFC untuk sahur nanti. Dan pulak kekadang kami ke sini untuk minum kat Starbucks tu. Sementara tunggu hubby tapau KFC, saya dan Dania bersantai kat Petronas ni makan ice cream Kit Kat. Mulanya nak keluarkan duit sebab adik ada transfer duit raya in advance kat Dania. Kami transfer duit raya untuk anak saudara online ajer memandangkan nanti tak boleh rentas daerah. Aktiviti makan ice cream dah start since Dania kecik lagi. Makan ice cream kat Petronas. Time ni la nak bonding ibu dan anak. Nak tanya apa2 ke....tapi Dania ni kalau ambik dia kat sekolah, dalam kereta kita tak tanya pun dia dah cerita 😄


Line beratur kat KFC ni panjang juga sebab yang bertugas kat kaunter tu 2 orang je. Seorang ambik order, seorang lagi bertugas kumpul order. 


Ni daerah yang kita boleh pergi. Tengok la senarai sini. Ikutkan alamat saya kat Kajang tapi area saya ni dijaga oleh daerah Sepang (cukai pintu kami Daerah Sepang). Kawasan saya masuk dalam Mukim Dengkil jadinya boleh la melawat adik saya seorang kat Cyberjaya. Bandar Baru Bangi pun dekat ajer dengan rumah dalam 6km ajer. Payah juga kan kalau duduk border ni kan?. Sekolah Dania masuk dalam daerah Hulu Langat. Which kalau ke sekolah Dania tu dalam 8km dari rumah. Ikutkan rumah kami ni lagi dekat ngan Putrajaya iaitu hanya 3.9km je dari rumah. Kalau Dania sekolah kat Putrajaya, SMK Putrajaya Presint 14 tu cuma 4.5km je dari rumah. Sekarang ni jangan sebarangan masuk Putrajaya. Kena saman nanti. 


Sekolah Menengah Dania pun diarahkan tutup pada 6 dan 7 Mei 2021 baru-baru ini kerana ada kes Covid-19 kat sekolah.


Sekarang ni nak kena berhati-hati la kan. Kalau boleh jangan pergi tempat yang ramai orang. Setakat hari ni tak singgah lagi Bazar Ramadan. Bazar Ramadan untuk MCO 3.0 ni pun tak boleh buka Bazar Ramadan ni. Sama-sama la kita memerangi Covid-19 ni. Moga kita akan menang nanti. 

3 comments:

  1. latest SOP tak leh ziarah tu utk 1 syawal...if thn lps, boleh jer ziarah dlm satu daerah...:(

    ReplyDelete
  2. lama tak balik selangor.

    oh..rindu betul nak balik kampung.

    ReplyDelete