Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, September 20

Pekan F&N dan bibir ala Dior

Lepas solat kat Masjid Mujahideen tu kami menuju ke 1 Utama. Dah lama tak pergi ke sini. Nampak Cath Kidston ni terus singgah cuci mata. Saya suka belikan Dania backpack dari Cath Kidston ni sebab dia tahan. Beli kalau ada diskaun menarik contohnya kalau dia nak clearkan stock lama. Ha masa tu harga turun banyak. Tak kisah la bag dengan corak season lama pun. 


Banyak barang Cath Kidston ni. Mostly berbunga-bunga. Ni lah trademark Cath Kidston. 


Cuci mata lagi. 


Tak beli apa-apa pun akhirnya. 


Depan Cath Kidston ni ada Pekan F&N. 


Bila masuk, dapat la kertas macam bas ni dan kena la kumpul semua cop untuk mendapatkan hadiah. 


Gigih la pergi kat booth nak collect stamp tu. 


Ni kat dalam Kedai Kopi Bintang Singa. Ada lauk-pauk menggunakan F&N. Geram tengok sebab macam betul je tapi dummy. 


Saya pernah nampak mangkuk tingkat oldies ni. 


Kami depan Kedai Kopi. Ok nak dapatkan cop je lepas rasa teh tarik F&N.



Masukkan coin dalam slot ni dan pusing untuk mendapatkan hadiah. Dapat coin ni sebab buat pembelian RM15 ke atas barangan F&N. Nanti boleh masuk lucky draw. Hadiah dia skuter Vespa. 


Let see apa yang Dania dapat....ok Dania dapat tote bag. Elok je suami hantar barang-barang ke kereta dapat pulak tote bag. Ada orang dapat raket badminton yang ditandatangan oleh Lee Chong Wei. 


Ni lah Vespa tu. Ada 2 warna. 2 buah warna putih dan 1 buah warna Kuning. 


Dania kat Jalan F&N 140. 


Depan Pekan F&N ni ada Innisfree. Dania berkenan kat lip balm berwarna kat sini. Kalau gitu tunggu ayah je la. 😅


Jalan-jalan sampai Furla tengok bag ribbon comel ni warna Fuschia. Harga pun comel RM2000++ 😁. Tengok je ya....tak beli pun. 


Eh eh sekarang ni banyak pulak kedai handbag keluarkan bag warna shocking pink ni. Dania menggayakan bag dari Bonia berbentuk playstation stick. Macam sesuai je dengan anak remaja. 


Kecik sangat. Harga asal RM900++ ada potongan lagi. Sekarang harganya kat calculator tu. 


Ibu dan anak. 


Masuk dalam kedai Samsung ni sebab nak tengok video ni je. Sape kenal, kenal la. Hehehe. Suga ni memang saya kenal. 😄. Salah seorang yang reka lagu ringtone Samsung bertajuk 'Over The Horizon'. Ringtone phone saya. 😁


Ni lah Vespa yang bakal dimenangi oleh pemenang. 


Setelah selesai solat maghrib kat surai 1 Utama ni kami masuk lagi ke Pekan F&N dan rasa pulak air anggur ni. 


Ni la Vespa warna kuning yang bakal menjadi milik pemenang cabutan bertuah pengunjung yang membeli produk F&N dengan harga RM15 ke atas. 


Kat meja dalam Pekan ni ada letak game mainan ular. Saya main la dengan Dania tapi saya menang. 😜. Masa kecik-kecik dulu pernah la saya main ni. Nostalgia jugak la. 


Nak balik dah ni lepas tu masuk balik Innisfree ni. 


Mencari lip balm.


Ni lah lip balm yang Dania nak beli tu. Warnanya lembut je bila sapu kat bibir. Selain daripada tu boleh merawat juga bibir dari kering dan melembabkan. 


Boleh dapatkan hadiah juga dengan lucky draw. Akhirnya Dania dapat potongan RM6 untuk pembelian setelah pilih hadiah dalam kotak ni. Jadinya harga lip balm tu RM50. Pemilihan lip balm yang sesuai juga penting ya sebab kadang ada yang mengeringkan bibir menyebabkan bibir merekah. 


Anak ummi dah dapat lip balm Innisfree yang didatangkan dari Pulau Jeju, Korea Selatan. Sales person tu bagi tahu lip balm ni customer yang datang cakap persis Dior. Salah satu best seller Innisfree juga. 

Oh ya lip balm ni bebas (tidak mengandungi) dari 9 bahan ini  (animal ingredients, paraben, talc, polyacrylamide, artificial fragrance, imidazolidinyl urea, triethanolamine, silicone oil, PEG surfactant)

Happy anak ummi....






XOXO,
Ezna

 

4 comments:

  1. dah lama i tak pergi ronda2 1utama tu...errr menariknya outlet cath kidston kat OU yer...ari tu i singgah outlet kat mitsui...emmm ada few jer collection, mcm ala2 nak tutup dah outlet tuuu

    ReplyDelete
  2. Saya kalo lipstik, lipbalm, liptint, sukaaaa sangat. Apalagi saat masih kerja, tiap bulan rasanya beli, walah yg lama blm habis 😂.

    Setelah resign lah saya tak terlalu kalap lagi belinya. Krn dah di rumah kan. Sayang kalau sampai expired karena tak terpakai. Tapi masih sukaaa sangat kalo lihat lipstik bagus ❤️

    Innisfree blm coba lagi, nantilah kalo ke counternya nak coba juga. Kalau mirip dengan Dior, pastilah saya beli rasanya 😄😄😍. Dior lipstik tuh best memang!

    ReplyDelete
  3. 1 utama x pernah gi hehehe..
    tapi bila baca, menarik sgt sebab klu sebut F&N ni kita tahu susu je la..
    vespa kuning tu cantiknya...

    ReplyDelete
  4. OK la lain kali nak cari lipstick boleh usha dekat Innisfree ni 😄 Skrg ni pakai lipstick kalau jumpa dgn kawan2 girlfriends & ada event je hehe.

    ReplyDelete