Hello eznakhalili.com readers!!

Wednesday, September 23

Dua Susu Sehari baik untuk keluarga anda

Bersempena cuti sekolah seminggu ni, Dutch Lady mengadakan kempen dua susu sehari : hadiah terbaik buat keluarga anda. Gigih la saya membawa bersama Dania ke event ni yang bertempat di Nexus, Bangsar South. Sebelum pergi saya google dulu. Dengan adanya pemandu arah kat sebelah senang sikit kerja saya. Thanks...Dania....

Masuk je ke dalam dah tunggu depan ni nak cuba Smoothie Dutch Lady perisa strawberry. 


Ni Dania punya. 
Resepi yang simple. Masukkan aiskrim vanilla dan susu Dutch Lady Chocolate (ikut pilihan minat susu perisa apa) kemudian kisarkan dan lepas tu letak le toppings ikut kegemaran anda. 



Ni saya punya pulak. 


Susu merupakan salah satu makanan yang berpatutan dan sumber nutrisi paling lengkap untuk seisi keluarga, juga membantu kanak-kanak dalam tumbesaran dan perkembangannya serta memperkukuhkan tulang dan otot untuk golongan dewasa - Cik Jo-Anne Jayasiri, Pengurus Pemasaran Dutch Lady


Ada games kat event ni. Dania memang excited nak try. 


Yang ni kalau nak tengok BMI kita ni kat range mana. Dania punya Body Mass Index dalam range yang normal. 


Ni la goodie bag yang boleh kami tebus selepas event. 


Photo booth ni memang awal-awal lagi saya dan Dania terjah. 


Event is about to begin.....presenting Cheryl Samad.....


Percaya atau tidak yang rakyat Malaysia tidak minum susu yang mencukupi. - Cik Jo-Ann Jayasiri. Jo-Ann berbesar hati mengumumkan bahawa Dutch Lady Malaysia telah bekerjasama dengan Persatuan Pemakanan Malaysia (Nutrition Society of Malaysia) serta selebriti Aaron Aziz dan keluarganya untuk menyampaikan kempen kepada keluarga-keluarga Malaysia tentang kebaikan susu dan betapa mudahnya untuk menggabungkan 2 sajian susu dalam diet harian keluarga warga Malaysia. 


Tayangan iklan duta Dua Susu Sehari : Hadiah terbaik untuk keluarga anda. Wahhhh beautiful family Aaron Aziz.....


Sesi berbicara di atas pentas bersama Professor Norimah A. Karim (Head of Nutritional Science Program, Universiti Kebangsaan Malaysia), Loo Mei Fong (Corporate Nutritionist, Dutch Lady Malaysia) serta Aaron Aziz dan isterinya Diyana Halik. 


Dania sibuk baca novel. Good girl sebab tak kacau ummi buat kerja ummi :-)


Saya rasa pemilihan Aaron Aziz dan keluarganya bertepatan sekali. Biarlah 3 gambar di bawah ni berbicara. 




Pelancaran kempen dua susu sehari baik untuk keluarga anda pun bermula. Prof Dr. Norimah berkata vitamin D boleh diperolehi daripada ikan kembung, sardin, salmon, kuning telur dan susu yang tinggi dengan vitamin D. Anak-anak juga digalakkan untuk untuk menghabiskan lebih banyak masa di luar rumah untuk membolehkan badan menghasilkan vitamin D secara semulajadi. 

Haa.....Dutch Lady PureFarm, adalah jenama susu yang mempunyai tahap vitamin D seperti yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan. 


Aaron Aziz dan Diyana Halik.


Saya sempat berjumpa dengan Aaron Aziz dan Diyana Halik secara personal. Saya kenal pasangan ni tahun 2008. Masa tu Aaron baru ajer dalam industri lakonan kat Malaysia ni. Dania dan anak-anak Aaron sama sekolah. Anak-anak Aaron sekolah tadika manakala Dania once a week ada kelas speech and drama. Diyana yang selalu ambik anak-anak kat sekolah. She is so friendly. Once a while Aaron yang akan jemput anak-anak.  




Bergambar dengan Cheryl Samad pulak. Kecik ajer orangnya ya....


Jom hadiahkan Dutch Lady PureFarm untuk keluarga anda. Ingat.....2 susu sehari ye....

2 comments:

  1. ingt lg 1st time tgk entry ezna pi busday ank aaron...tk pernh lg jmpa aaron..susu dutchlady mmg fav..kalo wat smoothies , milkshake mmg guna dutchlady

    ReplyDelete