Thursday, May 14

Berita Panas.......Jutawan Gila nak hakcipta resipi telur goreng

Berita panasss Berita panasss


Nak tau tak, dengar cerita ada seorang jutawan yang tengah berusaha nak dapatkan hakcipta resipi telur goreng. GILA BETUL! Dia sanggup bayar SEJUTA RINGGIT sebab nakkan hakcipta resipi itu. 

Ini tak boleh jadi ni. anak saya cukup suka makan telur goreng. Kalau boleh nak hidangkan tiap2 hari. tak kiralah sarapan ke..makan malam ke..anak memang cukup suka dengan telur goreng. Tapi sekarang jutawan gila ni nak ambik hak kita sebagai ibu untuk masak telur goreng. Perkara ni tak boleh dipandang ringan. 

Bertempat di pejabat media yang terkemuka di Kuala Lumpur, kaum2 ibu telah memprotes tindakan jutawan ni. Saya pun join sekali sebab saya tak nak jutawan ni halang saya masak telur goreng untuk anak. 




Saya rasa jutawan ni keterlaluan. Anda sebagai seorang ibu rasa bagaimana?. Lepas ni kita tak boleh masak telur goreng lagi....Gila kan? Telur goreng la antara resipi yang digemari anak-anak kita. Kalau resipi ni pun ada yang membeli hakcipta alangkah ruginya kita. Tiada lagi telur goreng untuk dimasak?. Ini tidak adil!!!!!. Dah la telur goreng ni menjadi kegemaran saya dan anak. Oh! telur gorengku yang enak......

Keputusan oleh pihak berkuasa tentang jutawan ni yang nak beli hakcipta resipi telur goreng akan diumumkan di Kompleks Membeli Belah 1 Utama pada 15 Mei 2015 ni. Harap-harap lah ia tak kan berlaku. 

Tapi takpe kita tunggu 15 Mei nanti. Apa kesudahan cerita jutawan gila ni......

8 comments:

  1. Replies
    1. Macam nampak awak je kat sini....hehehehe

      Delete
  2. Telur goreng pun nak dptkan copyright. Aduh parah. Jgn lepas kata telur dadar, telur bungkus semua nak dicopyright sudahla.

    ReplyDelete
  3. :-) anak Ayu pun suka makan telur.. tak boring plak diaorang..kan?

    ReplyDelete
  4. Hi memang suspen, huhu
    banyak di antara rakan fb saya yang suspen dengan isu ini; boleh rujuk ulasan saya disini.

    http://norunnuha.blogspot.com/2015/05/resepi-telur-goreng.html
    Terima kasih.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails