Saturday, November 16

Berbakti pada tanah

Ni kisah kami kat kampung lagi. Hari nak balik tu singgah lagi rumah pusaka ni. Hubby nak ambik beberapa baju pulak. Dania tengok DVD dengan tiga pupunya Awatif :-)


Hubby sibuk mencangkul ni sebab sepupu hubby suruh bawak balik ubi kayu. 


Satu pokok je pun tapi kemain banyak ubi kayu ni. Ubi bahagian bawah dah terpotong. 


Dania dan Awatif memang baik sejak kecik. 


Kat sawah ni nampak telur berwarna merah jambu ni. Rupanya ni telur siput yang perosak sawah padi. 


Tengoklah keakraban mereka ni. Oh Awatif, setiap kali ambik gambar Awatif tak pernahlah Tok Tam nak cuci. Nanti next time Tok Tam balik kg, Tok Tam cuci gambar Awatif dan Dania yer :-) 


Ehmmm....hubby tak habis lagi mencabut ubi yang tadi tu sebab sepupu hubby suruh ambik jugak ubi yang dah terpotong tuh...bekerja keras hubbyku menarik ubi....hehehe...


Sarang burung ni me bawak balik ke rumah sebab nak letak kat pokok. Untung-untung ada burung datang bertelur dalam sarang ni. 



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails