Tuesday, March 5

Kesian Trina kudung

Ni lar anak kucing yang diselamatkan dari dalam longkang. Ada la 2-3 hari jugak dengar anak kucing bising. Hubby mencari jugak merata tapi tak jumpa dari mana datangnya suara kucing ni. Akhirnya hubby cakap kat guard suruh cari. Guard ni pon cari la. Akhirnya anak kucing ni diselamatkan dalam longkang. Macamana la dia leh termasuk kat situ. Guard pass le kat hubby kucing ni. Tapi....

Kucing ni kudung kaki kirinya. Tiada tapak kaki belah kiri. Macam terpotong sebab ada kesan darah. 


Akhirnya kucing yang dinamakan Trina, salah satu watak kartun dalam Jojo's Circus ni dibawa ke Veterinar. Dr. cuci kaki kucing ni dan balut. Kami kena bagi makan antibiotik juga sehari 2 kali. Dr. kata kakinya akan berdarah lagi. Solutionnya kalau tak nak berdarah, kena potong kakinya sampai atas supaya Trina tak guna kakinya untuk mencakar. Eiiiii tak sanggup kan.....biar je la kakinya gitu.


Yang uruskan Trina, hubby + Dania sebab me agak geli ngan kucing...hehehe....

11 comments:

  1. semoga tuhan merahmati ur famili sbb sggp menjaga kucing tu...kesian sgt tgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab kesian yang kami jaga....kesian sebab masih anak kucing....

      Delete
  2. Replies
    1. u pun speechless....actually tak sampai hati juga tengok kucing ni terdingkit dingkit berjalan....seriously kesian sangat....

      Delete
  3. get well soon kucing..penyayang dania, macam mamanya...

    ReplyDelete
  4. Em. Cian kitty. Br2 ni pon aida ad rescue kucing exiden, kene potong ekor sbb teruk. Terus decide nk bela, even da byk cat.

    ReplyDelete
  5. kakkk, bagusnya anak akak. orang cakap baik dengan kucing ni rezeki murah.
    aminnnnnn

    ReplyDelete
  6. Comelnya kucing tu. Nasib baik jumpa keluarga yg penyayang.

    ReplyDelete
  7. i pun sama.. kurang.. geli pun iyer, alah pun iyer.. :D harap dengan bela trina, makin murah rezeki u sekeluarga

    ReplyDelete
  8. kagum dengan Sis satu family yag sanggup n sudi menjaga Trina dgn baik.Semoga Tuhan membals jasa baik akk sekerluarga!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails