Wednesday, November 28

Flower girl

Meja pengantin

Pelamin

Kek pengantin . Sedapnya haiii kalau dapat sepotong...hehehe

Flower girl

Mengiringi pengantin


Anak kepada anak saudara me

Jeling menjeling


Sehari sebelum kenduri kahwin anak saudara me, kakak ipar minta Dania jadi flower girl. Dania suka la benda2 yang feminin ni. Kebetulan me ada bawa dress warna biru so pakai yang tu ajer. Dipadankan dengan tudung biru putih.

Majlis kat Alor Setar ni sangat la panas cuacanya. Kalau kat rumah kat Selangor tu ribut petir, kat sini panas ya hamat. Lepas kenduri, balik rumah kakak ipar. My MIL tak ikut sekali sebab tak berapa larat.

Kenduri kahwin kat Kedah ni bukan setakat ada nasi minyak bagai. Kuih pun banyak. Kalau kat Selangor selalunya ada buah buahan ajer. Ni siap ada kuih talam, cucur udang, cucur jagung, bubur kacang.

Kenduri kat negeri2 lain bagaimana eh? Meriah dengan kuih jugak ke?

5 comments:

  1. cunnya kek pengantin tu :) i like :)

    ReplyDelete
  2. kalau kat tempat kitorang (trg) kuih tu x der jugak tapi bubur kacang ke ada jugak orang sedia. comelnya flower girl :)

    ReplyDelete
  3. kalau kenduri dekat luar kl ni kuih muih memang banyak, kat sini i rasa sebab budget juga :) tau lah kuih kat KL ni mahal2 belaka

    ReplyDelete
  4. aritu masa mil duduk penang
    ada kenduri umah jiran
    pes time g kenduri kawen
    siap ada laksa hahaha
    unik kan
    saya mmg xmakan nasi minyak dok taram laksa je

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails