Wednesday, April 18

Mines....... : : sesi terjah apa yang menarik : :

Ni sambungan dari entry Taman Botani yer...Lepas dah lepak solat kat rumah....we alls jalan jalan cari makan. Guna Tom Tom nak cari Restoran Asam Pedas kat Bangi. Dibawaknya we alls kat Mines. Ada ke Asam Pedas ek?. Since i cakap teringin juga nak jalan jalan kat Mines so hubby on jer. Makan dulu kat Kenny Rogers sebelum naik bot bersiar siar di tasik mines. 

Naik bot harga RM22 / dewasa dan RM15 / kanak-kanak. Bagi i mahal la tapi sebab nak naik punya pasal, pejam mata jer. Siap beli sepeket makanan ikan lagi. Masa naik bot tu, bot tu akan berhenti kat tempat banyak ikan kat tengah2 tasik. Teruja Dania bagi makan kat ikan. Kebetulan swan yang ada kat situ pun makan jugak makanan ikan tu. Dah bersiar naik bot, gi Tutti Frutti lak sebelum bergerak observe tempat baru ni apa yang ada. Singgah pulak main2 kat sini. Tak ingat lak tempatnya nama apa. Last2 sebelum balik, Dania request nak pegang parrot. Akhirnya snap photo pulak. Ular sawa pun ada. Ada berani??? Sorry naik lorry.....eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....geli.

Our food....ehem ehem....Dania ngap dulu

Dalam bot dah ni...

Excited Dania nak bagi ikan makan

Putih bersih couple swan ni

Swan hitam pun ada tapi terpaksa kurung dulu sebab tak jinak lagi

Rumah di tepi tasik mines....cantik x?

Berseri sungguh swan putih ni. Datang dekat dengan bot we alls sebab pemandu bot hulur tangan....ingat kot ada food yer swan eh....

Jom tengok harga pulak....

Kita main dulu....bola Dania baling kebanyakannya terkeluar oh...bahaya sungguh

Masukkan itik dalam lubang pulak yeeehaaaa...

Naik keretapi pulak

Berani sungguh bila parrot ni tenggek atas bahu yer...ummi pun tak sanggup...hehehe takutttttt

12 comments:

  1. tapi ezz perasan tak masa naik bot tue ada kawasan2 yg penuh sampah.. segan dgn pelancong asing

    ReplyDelete
  2. wah bestnya saat indah bersama kuarga, kita pun pernah naik cruise tu, tapi free sebab hubby dapat timet ape ntah...memang bestkan tapi regenya tu la...erk...

    ReplyDelete
  3. beshnya dpt posing dgn parrot tu..dania brave girl :)

    ReplyDelete
  4. @BABY(MAMA AMANA a'ah la Ila. Ada nampak ikan yang mati jugak. Mungkin sebab banyak sampah2 kot. Esp kat bawah terowong. Org ramai lepak tu biar je tin2 kosong berseah kat situ. Haishhhhh takde kesedaran sivik lah...

    ReplyDelete
  5. @Anje a.k.a Mama_Balqis Free best arr...kena bayar err cukuplah sekali. Hehehe :-)

    ReplyDelete
  6. @Mama Zharfan I tak berani Suzz. Dania mmg suka haiwan KECUALI Ular....eiiiii i plak semua i takut. Haishhhhh....yg brave anak dari mak. Kah kah kah.....

    ReplyDelete
  7. @yatie chomeyl Tudung Fareeda Yatie. Nama Tudung Fareeda ni, Tudung Fareeda Kids Dania. Seswaiii ngan empunya yg nama Dania jugak. Hehehehe

    ReplyDelete
  8. @AyuArjuna BiGoshh Tak bape terror lagi Ayu. Nak kena baca buku yg hubby belikan tu. Tak khatam khatam lagi....

    ReplyDelete
  9. chomel jek.. hehehe.. rasa2nya I pun tak berani kot kalau burung tu bertenggek gitu,.. hehhee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails