Wednesday, February 1

Dari Nipah ke Air Nira

Pokok Nipah

You alls pernah minum air nira x? I pernah. Kat Kedah banyak la air nira ni. Rasanya agak manis di waktu pagi. Kalau dah petang rasanya masam. Sedap diminum dengan ais batu. So, kalau you alls nak beli kat tepi jalan tu waktu pagi yer. Tapi kalau sesiapa yang ada sakit urat, air nira ni boleh menyebabkan sakit urat tau!!!. So yang sakit urat jangan le minum air nira yer. Air nira ni diambil dari pokok nipah.

3 comments:

  1. kakak & abg me sgt sukaaa air nira ni :) me tak suka heehehhe

    ReplyDelete
  2. tak pernah tahu dan tak pernah tengok dengan mata sendiri...mungkin tak berpeluang

    ReplyDelete
  3. hi..nak tanya..dekat selangor..tempat mana ada jual air nira

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails