Hello eznakhalili.com readers!!

Monday, April 29

Workshop di The Body Shop | IOI City Mall


Saya seorang member The Body Shop. Ada produk yang saya guna untuk kulit muka. Kebetulan buka apps nak beli hadiah birthday untuk Suzi. Selesai membeli ternampak pulak workshop kat The Body Shop IOI City Mall...apa lagi saya nak join la kan. Pilih slot petang jam 3pm sebab pagi sibuk nak hantar Dania ke kelas pulak. 


Ambik gambar dulu kat The Body Shop. Ada range baru sekarang ni iaitu Lychee, Bluebell dan Yuzu. 


Dania pun join sekali sebab workshop ni ada kosong. Kena teman ummi la nampaknya ya. 


Promoter tengah memperkenalkan range terbaharu dan cara pemakaian yang betul. Kalau nak pakai skrub badan, muka atau tangan boleh pakai cuma pemakaiannya bukan setiap hari. Badan kita juga mempunyai minyak semulajadi. Kalau pakai kerap minyak semulajadi badan kita akan menghasilkan lagi minyak membuatkan muka kita bertambah berminyak. Pemakaian produk yang ada vitamin C ni kadangkala membuatkan kulit kering tapi kita kena banyak minum air supaya kulit kita mendapat cukup lembapan dan tidak akan menyebabkan kekeringan kulit. 


Snek yang disediakan untuk yang join. Buah lemon tu hiasan je. 


Sebelah saya ni ada produk Bluebell. Boleh try produk yang ada 'Try Me' tu. Bau ni bagi saya memang tak kena dengan saya. 


Saya ada cuba hand cream ni. 


Saya dan Dania....Dania masa ni tengah berpuasa last day dah ni. Punya gigih walaupun berpuasa boleh join ummi. 


Ni saya try test Lychee. Bau dia better la dari Bluebell tu. 


Dania tengah mencuba produk. 


Adik ni duduk depan saya tapi tiba-tiba tanya saya ni cikgu ke?. Cikgu kat sekolah kat Putrajaya. Saya kata la tak tapi sebenarnya memang ramai orang cakap saya cikgu. 😅. Gaya dah ada agaknya....😝. Tanya punya tanya umurnya 20 tahun dan sebaya dengan Dania dan katanya bersekolah di SMK Putrajaya Presint 18 (1). Dania tanya Tingkatan 1 kelas mana?. Katanya 1 AC (Azam Cabaran). Sah la Balqis ni sekelas dengan Dania dulu. Dania tak berapa cam sangat Balqis. Balqis kata Dania ni pun familiar jugak. Lepas sekolah ni Dania pindah ke SMK Jalan Empat. Dua minggu je kot kat Putrajaya. Mana la nak ingat kan....


Ambik gambar la tanda kenang-kenangan. Balqis pula memilih untuk mengambil STPM dan masih menanti keputusan STPM diumumkan. Batch sama tahun SPM 2021 tapi lain-lain kemasukan. Kalau laluan STPM ni....kemasukan ke universiti ni lambat setahun. Kiranya bila masuk peringkat Ijazah, Balqis Sem 1....Dania pula dah Sem 3. Ni bukan saya nak banding mana elok mana tak ya....apa yang penting apa peluang kita, minat, jalan kita semua tak sama....ikut preference masing-masing. Akhirnya sama je kan matlamat kita....masing2 nak berjaya dalam hidup. 


Selesai workshop dapat la bawa balik body shower strawberry. Kalau nak beli barangan The Body Shop pun boleh. Peserta akan mendapat potongan RM10 jika nak beli barangan di sini tapi syaratnya kena harga RM50 dan ke atas la ya....Saya tak membeli sebab nak tunggu birthday month. Dapat potongan 25%. 

Dania beli snek je untuk berbuka puasa sebab lepas maghrib kami nak pergi open house. Tunggu post selepas ni saya update ya...





XOXO,
Ezna

 

15 comments:

  1. Tq tau ezz for the sweet surprise❤️😍🤩

    ReplyDelete
  2. eh.. boleh kembangkan network pula ye.. masa sekolah tak sempat kenal, kenal di body shop ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah berapa tahun tu Yan....7 tahun kot...tapinya.....tak kenal lama la masa sekolah tu....

      Delete
  3. Ada jugak dapat jemputan ke workshop BS ni tapi sbb jauh sangat jadi malas nak pergi. Tapi best jugak dapat bawak balik body shower free ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tempatnya macam selected kan....Kalau IOI City Mall ni sebab dekat dan free pulak tak ke mana tu yg join tu.

      Delete
  4. Menarik ni...lama betul Sy x masuk TBS...zaman u dulu rajin cari perfume White Musk tu... Terjebak dgn kawan hehe

    ReplyDelete
  5. Dah lama sangat tak pakai TBS. Yg saya suka cuma sabun Ama white musk parfume. Masih ada ga yaa white musk mereka yg legenda tuh? Kalo lotion TBS saya kurang cocok Krn terlalu oily di kulit saya kak, jadi macam lengket. Makanya LBH suka sabun nya .

    Tapi saat di Penang dulu saya kan sering beli produk cosway. Naah ternyata ada parfume oil cosway yg wanginya serupa persiiiis dengan TBS white musk.

    Sejak itu saya tak pakai lagi TBS Krn ada alternatif yg mirip 😄

    ReplyDelete
  6. Umur 20 dah ada kesedaran guna skincare, siap join workshop. Bagus jaga kulit dari awal.
    Saya masa umur 40 baru menggelabah nak pakai itu ini 😂

    ReplyDelete
  7. haah kalau yg STPM laluannya lewat setahun hehehe.. wahhh bauan lychee mcm menarik hehe

    ReplyDelete
  8. syok tu dpt join workshop bodyshop...kita suka bodyshower yg strawberry bila guna time mandi mcm nk mkn sbb bau wangi buah...kalo yg pewangi suka bau vanilla mcm buat keke hehe...lama tk singgah body shop

    ReplyDelete
  9. Lama sungguh tak lalu depan body shop.. hehhe..

    ReplyDelete
  10. Bagus juga BS buat workshop macam ni kan?

    ReplyDelete
  11. wah..best nya dpt join workshop.. MA kalau ada free time pun suka jer join

    ReplyDelete
  12. Sama la kita minat Body Shop..set hantaran kahwin hari tu pun blom habis lagi..SA pilih set rose...ooo ada variant baru ye...nak pi skodeng la nanti

    ReplyDelete