Hello eznakhalili.com readers!!

Tuesday, January 16

Rezeki tak salah alamat pada hari jumaat...

Kebetulan masa nak balik dari ladang, saya dapat panggilan telefon dari kawan saya minta datang rumahnya pick up keropok lekor. Haaa pantang dengar keropok hahaha.....memang Dania pun takde kelas hari jumaat ni jadi zasss terus ke Sepang. 

Sihat pokok-pokok Nor ni. Daun kesum ni Nor ada bagi saya. Nor suruh petik2 dari pokok tapi saya tak berani nak petik guna tangan takut terpatah atau merosakkan pokok orang lain. Dah nampak Dania penat jaga pokok dia kat ladang dah kita rasa bersalah pulak kalau merosakkan pokok orang lain. Kalau bawa gunting tu lain cerita. 


Buah limau kasturi ni pun saya dapat. 


Ulam raja ni pun saya dapat. 


Ni pula pokok bidara. Buahnya kata Nor baru je tuai. 


Saya dapat ni....tudiaaaa berapa banyak keropok lekor yang saya dapat...ulam-ulaman, buah limau kasturi dan tudung. Moga murah rezeki Nor sekeluarga ya....


Close up keropok lekor siap dengan sos pencicah lagi. Ada 2 pack....wahhhh.....memang saya ni hantu keropok...haha...


Saya pun pass la jagung2 dari ladang untuk Nor. Segan juga bila dapat sebanyak ni.....saya tak bagi apa2....alhamdulilah rezeki pagi jumaat. Sekejap je dapat berborak sebab Nor nak ambil anak bongsu kat sekolah. Tanpa saya sedari...saya tak tukar kasut. Main pakai je wet shoes ladang. Haha. Kalau ke ladang saya pakai wet shoes, lepas tu saya akan tukar kasut. Seluar Dania pun ada tanah2 sikit....memang dari ladang pun terus ke rumah Nor. Tak singgah tukar baju dulu. 


Terima kasih ingat kat saya....alhamdulilah...kami kenal sebab anak sama-sama di Sekolah Rendah Bukit Jalil. Kami baik pun lepas Dania dan anak Nor...Azrain kat sekolah menengah. Sekolah Menengah pun lain2. Tak ingat macam mana kami boleh baik....sebab masa kat SKBJ tu tak baik pun. Entah apa-apa saya ni...tak ingat pulak macam mana boleh jadi baik 😅. 

Nampaknya tengahari ni idak la saya nak masak jadi saya plan dengan Dania nak makan kat luar je la. Malam nanti baru masak. Dania pun suka la dapat makan kat luar sesekali. Selalunya saya masak...





XOXO,
Ezna



































 

8 comments:

  1. alhamdulillah. murah rezeki u ezz :) bestnya ulam2 segar tu

    ReplyDelete
  2. gemuk2 daun kesum tu walau tanam dalam pasu...daun kesum saya takpernah rimbun macam tu

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, meriah rezeki hari Jumaat. Bestnya dapat keropok lekor! Saya pun suka keropok lekor dari Terengganu sebab lebih banyak isi ikan dari tepung.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah murah rezeki, keropok lekor memang sedap kan.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah rezeki...best dapat barang makanan kan hehe...

    ReplyDelete
  6. KEROPOK lekor tuh 😍😍😍😍. Memang paling best kalo dah dpat itu 😄👍.

    Terkadang suka gitu kok kak. Tau2 dah dekat saja dengan seseorang. Padahal sebelumnya rasa tak ingat awal2 jumpa 🤣. Banyak saya rasakan juga. Terkadang pun ikut insting saja. Ketemu seseorang, insting suka merasa, 'oh orang ini baik'. Atau terkadang merasa tidak cocok. 😁

    ReplyDelete