Hello eznakhalili.com readers!!

Friday, May 22

Masa depan gemilang bermula di sini

Tahukah anda yang perkembangan otak si manja melalui proses pertumbuhan yang cepat dalam tiga tahun pertama kehidupannya?  Oh really? Patutlah anak saya masa umurnya dalam 3 tahun, saya nampak potensinya. Si kecik ni suka sangat dengan logo. Anak saya mengenali logo kereta, syarikat minyak, logo makanan dan lain-lain. Apa yang saya perhatikan memori seorang kanak-kanak sangat kuat. Kanak-kanak akan meniru apa yang ibu bapanya cuba lakukan seperti memasang sebuah DVD. Jangan hairanlah anak 3 tahun boleh memasang DVD dengan sendiri. 

1. Perkembangan otak - DHA amat penting untuk perkembangan otak si manja. Ok let me tell u one secret. Masa anak saya kecik-kecik saya cuba untuk memperkenalkan perkataan pertama. Saya berulangkali mendengarkan perkataan pertama buat si manja walaupun pada ketika itu anak saya belum boleh bercakap. Perkataan pertama yang keluar dari mulut anak saya ialah ketika dia mula bercakap ialah 'bear'. 

Anak saya sangat menyukai princess sehinggakan walaupun hanya di rumah tetap mahukan berpakaian seperti seorang princess. 


2. Pertumbuhan tulang yang kuat adalah untuk anak saya untuk meneroka dunianya. Kalau ikutkan anak saya bukanlah jenis yang suka dengan aktiviti lasak tetapi sekurang-kurangnya jenis yang suka juga aktiviti berlarian bersama teman seusia ketika di sekolah. Lihat sahaja aktiviti memanjat ketika berkunjung di Kidzania KL. Aktiviti begini dapat menguatkan pertumbuhan tulang. Tulang yang sihat boleh dicapai dari bekalan kalsium yang mencukupi. 


3. Si manja memerlukan bekalan protein untuk memperkukuhkan pembesaran dan membolehkan tubuh membina dan membaiki tisu tubuh sewaktu dia sedang membesar. 

4. Vitamin A adalah menyokong sistem imun yang kuat untuk memastikan si manja saya dilindungi dan terus aktif bermain serta meneroka sekelilingnya.  


5. Sistem penghadaman di manja dengan prebiotik seperti frukto-oligosakarida berantai panjang (IcFOS) membantu mengekalkan persekitaran usus yang baik. Oleh itu, sistem penghadaman menjadi lebih sihat dan bertahan terhadap jangkitan. 



Jawapan kepada kelima di atas ialah Dumex Dugro 5-Nutri. Ia telah diperingkat dan dirumuskan dengan protein, kalsium Vitamin A dan IcFOS dan kini mengandungi 100% lebih DHA berbanding dengan formulasi terdahulu untuk menyokong perkembangan otak. 


Masa depan yang lebih gemilang untuk anak anda?

Dumex Dugro 5-Nutri 

No comments:

Post a Comment