Friday, June 7

Kuih yang jarang jumpa

Sepanjang Dania join aktiviti kat Masjid Negeri Shah Alam, 2 kali me pergi ke kafe Masjid Negeri dan me makan kuih ni. Bila me tanya orang kafe tu, dia kata kuih ni nama Cucur.


You alls pernah makan tak? Hari Khamis ajer me tapau 5 kuih ni. Besar juga. Harganya 40 sen je sekeping. Ambikkkk.....jarang me jumpa kuih ni. Nak kata apam bukan apam....:-)

13 comments:

  1. saya pernah makan kuih ni, makcik saya jual. belah2 pantai timur jer jumpa ni :)

    ReplyDelete
  2. tu kiuh penyaram..kuih tradisi di sabah :)saya kenal kiuh tu sbb suami org sabah,tiap kali balik sana mesti makan kuih tu..

    ReplyDelete
  3. Kat Sabah kuih ni kitorang panggil kuih pinjaram dan kuih ni biasa dijual di Sabah...haha!

    ReplyDelete
  4. my fav ni :) rasanya kuih ni kuih tradisi kelate :) memang nama cucur pun ;)

    ReplyDelete
  5. Salam.

    Kalau kat kampung saya kami panggil kuih ni "cucur jawa".

    Tapi harga masih murah la. RM 1.00 boleh dapat 5 keping..

    ReplyDelete
  6. Ni kuih kelantan ..kuih cucur ..rindunya makanan kelantan

    ReplyDelete
  7. Selalu makan kat Masjid hehe :D sedap...

    ReplyDelete
  8. Kuih ni kalau kat kb banyak ..panggil cucur

    ReplyDelete
  9. Pernah makan ..kat kota bharu banyak kuih ni..cucur namanya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails