Thursday, February 28

Hairan kerana anak menangis teresak esak.....

Semalam masa nak ambik dania kat sekolah, as usual me selalu tunggu Dania kat cafe. Tetiba Dania datang menangis teresak-esak. Me pelik la sebab menangis over gitu. Me tanya Dania kenapa dia menangis. Mula-mula me tak faham apa yang Dania cakap. Mana la nak faham kalau cakap dalam tangis kan. Akhirnya baru me tahu. 

Rupanya kat kelas bacaan Al Quran, ustazah ada pasang kaset nyanyian mengikut kata yang i faham la. Katanya nyanyian tu ada menyebut ibu dan ayahnya dah tiada. Mungkin untuk tujuan menginsafkan kat bebudak ni kot. Me tanya kenapa Dania menangis dengar lagu tu?. Dania kata sebab dia rindu kat ummi......alahai anak ummi ni....terasa disayangi la pulak....:-) dalam masa yang sama rasa terharu jugak.....

6 comments:

Related Posts with Thumbnails