Wednesday, December 12

Masjid Sultan Alauddin Banting yang memukau

Masa nak balik dari Bukit Jugra Banting, cari kat GPS masjid berdekatan. Akhirnya salah satu masjid kami pilih dan GPS bawak kami ke sini. Cantik sangat masjid ni Pintu masuknya agak rendah. Seakan nak masuk pintu tu kena tunduk je kepala. Terasa diri ini macam kat Hikayat 1001 Malam ajer. Kebetulan petang tu cuaca sangat baik. Jadi inilah hasil lensa me.One of my favourite photo jugak ni. 


Masjid ni di bawah akta warisan kebangsaan 2005. Kalau tak silap masjid ni masjid yang tertua di Selangor.


Di hadapan masjid ni tersergam indah rumah yang sangat luas dan cantik. Siapalah pemiliknya ya?.


Me kalau jalan-jalan suka tengok tempat menarik yang boleh dilawati kat situ. You alls rajin ke explore tempat menarik?

6 comments:

  1. Replies
    1. I suka gambar masjid tu. Cuaca baik masa ni :-)

      Delete
  2. Seorang yang terlibat dalam bidang perubatan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ye ke? anda mengenalinya?

      Delete
    2. Ya, saya tinggal di Banting..dah lama saya baca blog kak ezna :)

      Delete
    3. Terima kasih permata bonda :-) Oh orang Banting rupanya.....:-)

      Delete

Related Posts with Thumbnails