Friday, November 23

Pekena durian selepas mendaki Bukit Jugra

Lepas ajer turun dari Bukit Jugra, singgah pulak beli durian. Dusun ni terletak bersebelahan dengan jalan mendaki Bukit Jugra.

Dusun durian uncle ni luas. Kawasan berbukit gitu. Beli la beberapa biji durian yang berharga RM7 sekilo. Bila balik rumah, pekena ngan pulut, santan dan gula. Ni makanan orang utara ni. Me makan 2 ulas ajer tapi badan rasa bahang. Orang dusun kata, kulit durian yang telah dibuka tu jangan dibuang tetapi masukkan air ke dalamnya dan minum air dari situ. Itulag ubat tak nak bagi kita panas badan. Durian yang baru jatuh dari pokok panas yek. 

Me bukan hantu durian. Makan 2-3 ulas je dah cukup. Me suka tempoyak. Hehehe :-)

Dusun durian ni di kawasan berbukit

Durian durian sape mahu durian?

Raja segala buah

Buah2 durian yang luruh dikutip oleh pekerja bangla uncle ni

3 comments:

  1. me pun boleh mkn 2-3 ulas ajer mcm u gak heheh

    ReplyDelete
  2. I bergantung juga.. Ikutmood.. Kalau dpt durian mahal, banyak lah sikit.. ;)

    ReplyDelete
  3. Salam.. bole share nama tmpt dan phone no?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails