Hello eznakhalili.com readers!!

Monday, January 16

Moh le ke kedai Safiy Wafiy Enterprise


Semua alatan ni untuk mengurut badan

2 in 1, boleh dijadikan topi ataupun pasu bunga. Terpaksa Dania jadi model sebab owner nak tunjuk sample topi dan pasu bunga ni....

Kalau perasankan...ukiran kayu katak belah kanan tu, apabila diketuk dengan kayu badannya itu, akan mengeluarkan bunyi seakan bunyi katak. 

 Senduk yang digunakan untuk memasak dan menceduk nasi ni dipercayai boleh menawarkan santau. Diperbuat daripada kayu yang terdapat di hutan.
Ni lah kedainya. Di Persimpangan Awan Besar. Terdapat juga kedai Sate Hj Samuri berhampiran kedai ni.

Saje masuk kat dalam kedai ni. Bila cakap dengan owner, i nak ambik gambar kemain lagi owner ni sangat friendly sampai dia cakap ngan i bagi idea nak ambik gambar macamana. Sebab i kata nak masukkan dalam blog gambar di dalam kedainya. Dalam kedai ni ada jual rotan. Haaa.....baik2 ye adik2 semua....barangan berasaskan kayu dan banyak juga benda2 yang kreatif. I sebenarnya datang ke sini cuma nak beli congkak. Congkak yang i beli tu paling best sebab boleh dilipat. So, save space-lah kalau nak bawak gi travel.

8 comments:

  1. @AyuArjuna BiGoshh Kat KESAS dari bukit jalil nak ke Shah Alam. Persimpangan Awan Besar. Nak cari rotan ke Ayu? hehehe....:-)

    ReplyDelete
  2. ini kedai ex-officemate saya...nama dia Nurul Huda. Dia dah buka satu lagi kedai kat rumah dia. yg kat awan besar ini dia bg kakak ipar dia uruskan. kat downtown seri kembangan pun dia ada buka satu kedai.

    ReplyDelete
  3. ooh... kat awan besar u sebut dekat samuri i tau la kat mane

    ReplyDelete
  4. menariknya kedai ni..me berkenan senduk nasi tu...mahal ker ezz?

    ReplyDelete
  5. @Qaseh Suhaida oh ye ke? Rasanyer masa pergi tu kakak ipar dia yang jaga. Menarik kedai dia tu. Barang2 unik2!

    ReplyDelete
  6. @Mama Zharfan suzz, u berkenan yer? Nanti i tanyakan tau....dibuat dari kayu yang sangat rare....katanya kalau org santau kita, just cedok nasi guna penyeduk nasi ni je. Katanya santau tak jadi....

    Nanti i tanyakan ye suzz...Leh je i tolong belikan. Not so far pun dari rumah i....

    ReplyDelete