Hello eznakhalili.com readers!!

Saturday, January 7

Hantu durian

Me and my hubby layan juga durian. Dania memang tak makan durian dia kata busuk. So, 1 hari we alls ke SS2, PJ. Ada few kanopi durian. Bayar RM9 dah boleh makan berapa biji durian sampai kenyang. Sape berani?.

Hubby sibuk dok pilih durian idaman hati

Antara kanopi kat sini

Kereta yang perasan kecik ni main parking tepi kanopi padahal bukan tempat parking. If kereta parking belah kanan, dah kereta lain susah nak lalu. Ini olang ahhhh tak fikir pasal pengguna kereta yang lain. Pentingkan diri sendiri. Padan muka ada kereta bunyikan hon...

Hubby ada ceritakan kisah makan durian ni. Office hubby ada anjurkan pesta makan durian. Ada sorang mamat ni makan durian kaw kaw punya. Balik dari makan durian, mamat ni pergi workout kat gym pulak. Lepas tu dah penat, mamat ni pergi minum air 100 plus. Terus......pengsan dan disahkan meninggal dunia. Kalau makan durian, jangan pulak compliment dengan air bergas. Tak boleh tau....Durian ni panas. Sama juga makan durian dengan makan ubat. Kalau lah i makan ubat, i tak berani nak makan durian. 

Ada juga petua orang dusun yang hubby bagitau. Untuk kurangkan panas selepas makan durian tu, minum air dalam tempat durian yang kita kopek tu. Letak air kat dalam kulit durian tu.

Kalau kita ke dusun durian dan nampak biji buah durian seakan disusun di tanah, haaaa jaga jagalah mungkin ada harimau. Nampak macam kelakar kan tapi tak salah berhati-hati. Harimau tu. Bukan binatang lain. Harimau pun makan durian yer?....Cemanalah harimau kopek buah durian???.


****me bukan kategori hantu durian. Tapi me suka giler tempoyak.....yummy!!!....

5 comments:

  1. me kalau mkn durian boleh mkn satu atau dua ulas ajer, and me sgt fussy sbb me mkn durian yg elok/kaler kuning gold isi keras pejal gitew hahahah mr hubby memang hantu durian :)

    ReplyDelete
  2. @Mama Zharfan Me pun macam u gak seulas dua. Jadilah merasa buah durian.

    ReplyDelete
  3. suka durian tp malangnya tak blh makan.. sure tak bangun.. kesian me..huhu

    ReplyDelete
  4. sampai bile die jual rm9 sorang?? mkn smpai puas ke?? hehe

    ReplyDelete