Wednesday, October 26

Telur selain telur ayam

Telur burung puyuh kiri dan telur itik masin kanan

Telur burung puyuh ni RM3 untuk 20 biji

Masa pergi ke pasar malam Kinrara, i tertarik kat gerai ni yang jual bermacam telur. Telur ayam tu dah biasa sangat. So i lari dari kebiasaan dan beli telur burung puyuh pulak. I rasa cam nak masak telur bercili jer. You alls kalau masak telur burung puyuh ada resepi lain dak?

One of my friend, ada jual sarang burung layang2. Ibunya ada menternak burung layang layang. Harganya quite pricey. Siap timbang tu. Kawan i tu boleh bersihkan sarang burung layang layang. Katanya bila buat sup, sarang burung layang layang tu akan lembut macam agar agar. Teringin jugak nak merasa. Khasiatnya untuk awet muda dan kesihatan dalaman.

3 comments:

  1. biasa memang masak cili je kak telur puyuh ni...tapi ada gak org pernah masak lemak telur puyuh ni....

    ReplyDelete
  2. @Ya ALya oh ye ke? masak lemak pernah jugak tengok.....

    ReplyDelete
  3. boleh ke makan sarang burung lyg2 tu..bukan ke hrtu ade kontroversi xboleh mkn.. xpasti haram ke x? tp kalau ternak n jual je xpe..terbaca kat 1 artikel..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails