Tuesday, February 22

Batu Sungai

Payung kat pusara ni cantiknya

Kipas nilah yang membolehkan i mencari pusara papa i. Pusara papa i terletak berdekatan dengan pusara yang mempunyai kipas ini. Pusara ini tidak mempunyai batu nisan. Cuma ada nama di tempat yang i padam tu

Ni lah batu sungai yang dijadikan batu nisan

Batu sungai batu yang hidup

I sibuk la nak menempah batu tanda buat pusara papa. I suruh hubby tanya ustaz yang bagi ceramah kat office tentang batu tanda ni. Ustaz tu kata kalau letak tanda batu sungai lagi bagus sebab batu sungai tu hidup. Boleh mendoakan papa i. Rupanya batu sungai ni boleh membesar you alls. Ni i ada terjumpa pusara yang mempunyai batu sungai. Ada juga pusara yang i tengok diletakkan payung cantik dan kipas. Motifnya tak tahu lah pulak sebab apa.

8 comments:

  1. oh i tak tau batu sungai hidup, i tau selalunyer lebih elok letak batu sungai, tapi tak tau pulak kenape.. bersihkan kawasan tanah perkuburan bukit kiara ni..

    ReplyDelete
  2. cantik tanah perkuburan ni. kat mana?

    ReplyDelete
  3. @Em's Family

    1st time i tau batu sungai buat batu nisan. i tau batu nisan biasa jer...

    ReplyDelete
  4. @Sue

    kt bukit kiara sue. mmg cantik sbb terjaga elok.

    ReplyDelete
  5. bersih nye kawasan prkuburan tuh..
    tapi yang 1st pic kubur tu cantik sangat la
    ustaz ezay de cakap kalau kubur ni tak perlu cantik2 sangat sebab membazir..bukan amalan Islam..cukup sekadar tanda batu nisan atau batu sungai..rumput2 kecik tak perlu dibuang sebab dapat tasbih pada si mati..wallahualam..

    ReplyDelete
  6. @Ezay Hadry

    ya itu yg ustaz tu cakap bukan amalan dalam islam sebab nanti kubur ni akan ditimbus tanah pada masa akan datang. orang meninggal akan ditanam di atas. Ada beberapa lapis kubur. Kalau buat cantik2 nanti kena robohkan pulak. Memang mahal tau nak buat kubur yang cantik. Ribu2 harganya. Ya akak pun tanam rumput kat pusara papa akak. Harap2 adalah tasbih buat papa di alam sana.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails