Khamis, Januari 7

Tadika untuk si manja anda

Ramai jugak tanya I kat mana nak cari tadika terbaik buat si manja. I tanya you nak anak you macamana?. Terer English ke?, Terer Agama ke?. Banyak tadika kat luar sana yang kita boleh consider. Tanya pada I honestly i nak Islamic English kindy untuk si manjaku. I nak dia di didik dengan agama sejak kecil. Biar agama islam yang dia kenal dari kecik. English pulak sebab senang dia nak hidup dalam global world ni. :)

Diantara Islamic kindy yang i pernah survey ialah

1. Tadika Little Caliphs 

2. Tadika Genius Aulad 

3. Smart Soleh Integrated Islamic School 

4. Nuh's Ark Islamic Montessori School 


Kindy yang lain seperti

1. Krista 

2. Smart Reader 

3. Qdees 

4. Real Kids 

Apa yang penting at sini, i nak operator kindy anak i ni fikrah islam. Bukan apa takut kalau operatornyer bukan islam, makanan untuk snack tu halal ke?....rasanyer org bukan islam mungkin tak berapa clear tentang halal tu. Sembelih ke tak?, Halal tak binatangnyer?, Ada tak mengandungi unsur2 seperti alkohol, ba....i dan sebagainyer. Ada jugak i rasa ibu bapa yang tak berapa prihatin tentang itu. Taukah anda anak anda mungkin akan makan makanan tersebut. Menurut Dr. Fadzilah Kamsah, perilaku anak bergantung kepada apa yang dimakannyer...Kalau dari sumber makanan yang tidak halal, anak anda akan jadi macamana???....Tepuk dada tanyalah selera.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Berhati-hati ketika memberi komen supaya tidak mengeluarkan kata-kata yang kesat. Komen yang tidak sesuai tidak akan disiarkan. Terima kasih kerana memberi komen yang baik-baik belaka.

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Featured Post

Kisah food fest dan berjumpa ramai kawan-kawan

Lepas ambik Dania, kami nak ke Bangunan Canselori sebab nak tukar kad siswa RHB Dania yang takde gambar dan program pengajian pun dah bertuk...