Movie Review | Spider-Man Brand New Day

Photo : Google

Saya ada menonton la movie ni dengan Dania masa Dania off day. 

Movie ni dilakonkan oleh : 

Tom Holland sebagai Peter Parker / Spider-Man
Zendaya sebagai MJ
John Bernthal sebagai Frank Castle
Jacob Batalon sebagai Ned
Sadie Sink sebagai Jean Gray
Mark Ruffalo sebagai Bruce Banner / Hulk

Kisahnya bermula bila dunia telah melupakan Spider-man dek kerana magic spell dari Dr. Strange. Spider-Man nak melindungi teman wanitanya iaitu MJ. Dalam movie ni ada watak seorang wanita X Men iaitu Jean Gray yang ingin menuntut bela atas kematian kakaknya. Jean Grey ini kalau tengok movie X Men mempunyai kuasa telepati yang kuat. Oleh itu, beliau menggunakan kuasanya untuk mencari V-Max. 

Apakah V-Max itu?. Kakaknya, Sara yang mempunyai kuasa yang sama telah diculik oleh Department of Damage Control (DODC) dan telepati yang diterima daripada kakaknya sebelum kakaknya menghembuskan nafas terakhir ialah tulisan V-Max. Kakaknya diculik disebabkan dia mempunyai kuasa luar biasa (telepati). Jikalau anda menonton siri Stranger Things pula kuasa dalam siri ini pula seakan ditonjolkan di dalam movie Spider-Man dimana kuasa itu akan merasuk individu untuk buat perkara yang disuruh Jean Grey kemudian boleh berpindah pula kepada individu yang lain. Watak Jean Grey pula dilakonkan oleh pelakon yang berlakon dalam siri Stranger Things. 

Bila Spider-Man tahu tentang kewujudan dan kuasa Jean Gray, beliau telah berjumpa dengan Professor di sebuah universiti iaitu Bruce Banner untuk mendapatkan nasihat tentang kuasa telepati. Ada insiden di mana Jean Gray menggunakan kuasa telepatinya terhadap Bruce Banner yang akhirnya bertukar kepada Hulk untuk menawan Department of Damage Control. 

Ada juga babak MJ membaca surat dari Spider-Man tentang dirinya sebagai kekasih Spider-Man tetapi MJ telah terlupa mengenainya dan menjemput Spider-Man ke kediamannya dengan Ned iaitu kawan baik Spider-Man. MJ dapat menyaksikan keakraban Spider-Man dan Ned yang natural. Tidak dibuat-buat. Macam tak try hard la. 

Apa yang terjadi seterusnya?. Kenalah menontonnya. 

Berapa star ya? Saya beri 4/5 star ya. Ingatkan movie ni mengantuk tapi sepanjang menontonnya saya tak rasa mengantuk pun. Ye lah movie dia nak dekat 3 jam la. Plot ke plot tu buatkan kita nak tahu apa yang terjadi selepasnya dan lagi...dan lagi..... Movie dalam siri Marvel ni selalunya akan ada beberapa watak dalam movienya. Watak Bruce Banner dalam Hulk, Watak Jean Grey dalam X-Men dan Yelena dalam Thunderbolt. 

Ada yang dah menontonnya? Best tak bagi you alls?. 

Oh ya...kisah realitinya....Spider-Man telah berjumpa MJ-nya. Pelakon Spider-Man, Tom Holland telah berkahwin dengan watak MJ iaitu Zendaya. 

Credit : Let's Talk Movies Facebook







 

19 Ulasan

Berhati-hati ketika memberi komen supaya tidak mengeluarkan kata-kata yang kesat. Komen yang tidak sesuai tidak akan disiarkan. Terima kasih kerana memberi komen yang baik-baik.

  1. hari tu masa u komen kat blog i, zendaya tu kawin dgn tom holland, gigih i google hahhah dan nmpk zendaya ni taller than tom, so i google jugak their height ;) i tak tgk citer xmen so memang tak tahu kewujudan watak jean gray dgn kuasa telepati tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gigih you....I tau pun sebab Dania yang bagitau. Derang kahwin senyap2 je. Oh you tak tengok X-Men....tapi bila ada nama Jean Grey ni memang I perasan la eh citer X-Men ke? Power dia kuat dalam citer tu.

      Padam
  2. Sukaaa dengan pasangan ini. Saya belum tonton film nya kak. Waktu itu Raka nonton dengan anak bungsu. Saya pula malas sebab malam. Dah dipastikan saya akan tertidur hahahahah. Makanya nak cari waktu lah, nonton dengan fylly, atau tunggu sampai masuk Netflix 🤭🤭

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpe...tunggu masuk Netflix la...ni sebab Dania ajak menonton. Mulanya nak ajak movie Odyssey atau Spider-man...Kakak pilih Spidey-lah. Hehe

      Padam
  3. Belum tengok lagi cerita ini .. dan nak ke pawagam tu mcm tak nampak jalan nya huhu..
    Ada hulk dan thunderbolt tu yg seronok nak tengok ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hulk dan Thunderbolt sekejap je derang ada....ada gabungan X-Men dan siri Stranger Things juga sebab Dania dia tengok citer Stranger Things ni jugak. Ada pelakon dia berlakon juga.

      Padam
  4. Ramai dah tonton filem Spiderman ni kan... review pun semua positif, maknanya best la kan... macam filem2 sebelum ni jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Janji saya masuk cinema tak mengantuk. Mulanya ingatkan boring tapi ceritanya laju jadi tak bosan la. Kalau lama kat panggung ni kadang rasa letih juga.

      Padam
  5. Rating 4/5 tu membuatkan rasa teringin nak menonton juga!

    BalasPadam
  6. Alamakk kita x follow sgt citer spider-man ni sangat... harus la kalau tgk mcm blur² juga sbb nak kena faham setiap watak 😅😅

    BalasPadam
  7. Baru je tengok Ahad lepas sebab husband minat Spiderman. Saya kureng sikit tapi boleh la layan jugak. Best jalan ceritanya dan penuh dengan dialog yang humorous. Anak2 saya suka sangat movie ni, siap bagi rating 5/5 hehe

    BalasPadam
  8. Hah? Diorang kawin ke?
    Uncle ni ketinggalan bas betul...

    BalasPadam
  9. MA tgk jugak dah dgn Ian hari tu.. suka part yg action dia..best

    BalasPadam
  10. belum tengok lagi spiderman ni. tunggu keluar kat netflix laa.
    zendaya ni muka mcm orang2 asia tenggara kan :D pastu tinggi betul

    BalasPadam
  11. Tak berapa nak minat sangat Spider Man, Super Man. semua yang Man - man ni. ha ha ha

    BalasPadam
  12. Cantik Zendaya ni kan. Kami tengok di TGV Alamanda 2 minggu lepas

    BalasPadam
  13. SA x minat...suami takde geng nak pi...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Berhati-hati ketika memberi komen supaya tidak mengeluarkan kata-kata yang kesat. Komen yang tidak sesuai tidak akan disiarkan. Terima kasih kerana memberi komen yang baik-baik.